روستانشینان نباید به شهرنشینی روی بیاورند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 19 مرداد 1403 - 17:33

روستانشینان نباید به شهرنشینی روی بیاورند

شماره: 26050
Aa Aa

روستاییان در برابر تعلیم و تربیت پذیرش بیشتری دارند. آنان که دور از آداب و سنن و تعلیم اسلامی هستند اگر شهرنشین هم باشند بادیه نشین هستند.

سیدمحمد سعیدی خطیب نماز جمعه قم عنوان کرد؛
روستانشینان نباید به شهرنشینی روی بیاورند

سیدمحمد سعیدی خطیب نماز جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

رژیم صهیونیستی با این ترور ها می خواهد از چاه مرگ تدریجی بیرون بیاید غافل از اینکه با این ترور نه تنها مقاومت از بین نخواهد رفت بلکه با انگیزه بیشتر می ایستد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه، او عنوان کرد:

 شاخص عمده جمهوری اسلامی ایران این است که دست اندارکاران آن متشرع باشند و مراعات حلال، حرام، دروغ و تهمت را کنند. همانطور که باید در مسائل شخصی این مسائل را رعایت کنیم باید در مسائل سیاسی هم رعایت شود و امام علی (ع) نیز در نامه های شان به کارگزارانشان به رعایت تقوا توصیه می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن (ع) اظهار کرد:

یکی از ابعاد مهم مظلومیت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفتن در جنگ روایت ها است، در قضایاهای تاریخ اسلام آنچه امام حسن (ع) را در آن موقعیت‌های سخت قرار داد نبود تحلیل سیاسی در مردم بود، امری که باعث فتنه خوارج شد و حضرت علی (ع) را در فشار قرار داد و باعث شد قدرتمندترین مرد تاریخ بعد از پیامبر (ص) مظلومانه خانه نشین شود. باید مراقب باشیم زیرا امروز نیز شایعات و جنگ روایت ها وجود دارد.

سعیدی با اشاره به روز مقاومت اسلامی گفت:

این نام گذاری به خاطر جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و مقاومت آن‌ها در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بوده است. حزب الله با این مقاومت ثابت کرد که تنها گزینه حل مساله فلسطین و راه نجات اسلام از غده سرطانی، “مقاومت” است. آنچه همه دنیا از جنگ ۳۳ روزه فهمید این است که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در برابر راهبرد مقاومت اسلامی به درماندگی افتاده است به همین خاطر آمریکا برای جبران شکست هایش از محور مقاومت دست به ترور فرماندهان و شخصیت های تاثیرگذار در حوزه مقاومت زده است و ترورهای اخیر مانند ترور شهید سلیمانی، شهید هنیه، سید رضی، فواد شکر و … به همین خاطر است

وی همچنین عنوان کرد:

 روستا نشینان نباید روستاها را تخلیه کنند و به شهر نشینی روی بیاورند، کاری که رژیم گذشته انجام داد و آثار شوم آن که حاشیه نشینی است هنوز وجود دارد. باید علم، دانش و بصیرت را به روستاها برد و برای تقویت تعلیم، تربیت و بصیرت افزایی روستا نشینان تلاش کرد. روستایی‌ها به صافی دل و صداقتی که دارند در برابر تعلیم و تربیت صحیح پذیرش بیشتری دارند.

او گفت:

اسلامی اعرابی به منطقه جغرافیای بستگی ندارد بلکه با طرز فکر و منطقه فکری ربط دارد. آنان که دور از آداب و سنن و تعلیم اسلامی هستند اگر شهر نشین هم باشند اعرابی و بادیه نشین هستند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان