زن از نگاه اسلام دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:11

زن از نگاه اسلام دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار است

شماره: 21899
Aa Aa

حاج ابوالقاسم، مشاور ابراهیم رئیسی در امور حوزه و روحانیت گفته دشمن با شعار زن، زندگی، آزادی زن را به راحت طلبی دعوت می کند.

شعار زن، زندگی، آزادی نقطه مقابل مادر بودن است؛
زن از نگاه اسلام دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار است

محمد حاج ابوالقاسم، مشاور رئیس جمهور اسلامی ایران در امور حوزه و روحانیت در حرم حضرت معصومه (س) گفت:

احسان به والدین از احکام عمومی مشترک در همه ادیان بوده و انسان اگر انسان باشد برای پدر و مادرش ارزش قائل است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از مجموع آیات و روایت نقش محوری مادر در کانون خانواده روشن می‌شود اضافه کرد:

از آنجا که خانواده محور جامعه است معلوم می‌شود مادر محور جامعه است و اگر نقش مادر کم رنگ شود خانواده دچار فروپاشی می‌شود و فروپاشی خانواده به معنای فروپاشی جامعه است.

او با بیان اینکه در برخی جوامع غربی در پی بی توجهی به جایگاه مادر خانواده ها متلاشی شدند و بسیاری از انسان‌ها به صورت تنها زندگی می‌کنند افزود:

تنهایی انسان‌ها خسارت‌های سنگینی مانند خودکشی، افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی را به دولتمردان تحمیل کرده و بر اساس گزارش یکی از روزنامه های معتبر انگلیسی خسارت این افراد برای انگلیس ۳۲ میلیارد پوند بوده است. افراط در کشاندن زن‌ها به بیرون خانه، کم رنگ کردن نقش خانه داری و همسر داری، بی توجهی به جایگاه مادر و روابط افسار گسیخته بین محرم و نامحرم باعث شده که خانه و خانواده در غرب حرمت خود را از دست داده، صمیمیت و آرامش از بین رفته و خانواده مفهوم خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه شعار زن، زندگی، آزادی غربی به معنای نفی دخترِ خانه بودن است عنوان کرد:

غربی‌ها زن را به عنوان دختر خیابان می‌پسندند نه دختر خانه و بر دوش گرفتن مسئولیت خانواده را از زن‌ها سلب می‌کنند. دشمن در شعار زن، زندگی، آزادی به دنبال نقطه مقابل مادر بودن است زیرا زن را به راحت طلبی دعوت می کنند و رنج مادر بودن را برنمی‌تابند ولی زن از نگاه اسلام کسی است که دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان