سال ۱۴۰۲ در حوزه هنر و رسانه فوق العاده بود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 14:27

سال ۱۴۰۲ در حوزه هنر و رسانه فوق العاده بود

شماره: 24877
Aa Aa

نماشگاه قرآن از خستین روز نوروز با شعار «می‌خوانمت» در تهران و ۳۰ استان کشور برگزار می‌شود| فروش فیلم‌های سینمایی ما به ۱۳۰۰ میلیارد رسیده است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛
سال ۱۴۰۲ در حوزه هنر و رسانه فوق العاده بود

 محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

۱۴۰۲ یک سال فوق‌العاده در حوزه هنر و رسانه بود.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

بعد از مشکلاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با توطئه دشمنان خارجی کشور گرفتار آن شده بود از موضوع عادی‌سازی فعالیت‌ها وارد دوره رونق شد. در ابتدا خیلی از همکاران از موفقیت‌هایی که حوزه فرهنگ و هنر به دست آورده بود ابراز تردید می‌کردند اما شاهد بودید در همه بخش‌ها این جمله از جمله تئاتر و اجراهای صحنه‌ای یا سینما رکوردهای جدیدی را به دست‌آورد. بعضی از این نصاب‌ها بیش از سه دهه بود تغییر نکرده بود و برخی برای اولین بار اتفاق افتاد. فروش فیلم‌های سینمایی ما چندین برابر نسبت به اعداد اولیه پیش‌بینی‌شده رشد کرده و از حدود ۴۰۰ میلیارد سال گذشته به نزدیک ۱۳۰۰ میلیارد در سال جاری رسیده است. تعداد سینماها از ۵۷۰ در آغاز دولت امروز نزدیک به ۹۰۰ شده است.

وی با بیان اینکه اسناد مهمی در کشور تصویب شده خاطرنشان کرد:

سند موسیقی از جمله این اسناد است. ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی و ده‌ها ریل‌گذاری جدید و اتفاقات مهم در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه افتاده است.

او با اشاره به برگزاری نماشگاه قرآن در نوروز بیان کرد:

همکاران ما از همان نخستین روز نوروز نمایشگاه بزرگ قرآن را آغاز خواهند کرد. این نمایشگاه امسال با شعار «می‌خوانمت» در تهران و ۳۰ استان کشور برگزار می‌شود. در برخی از استان‌ها شروع شده و برخی استان‌ها همزمان با تهران و برخی هم در دهه سوم ماه رمضان خواهد بود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برآورد اولیه ما استقبال ۵ میلیون نفری از نمایشگاه قرآن در تهران خواهد بود. استقبال بین‌المللی بسیار خوبی داشتیم. در نمایشگاه به صورت ویژه به بخش غزه پرداخته خواهد شد و بحث کودک و نوجوان و توجه به خانواده از محورهای اصلی نمایشگاه بزرگ قرآن خواهد بود. در این نمایشگاه از خادمان قرآن کریم با حضور آقای رئیس جمهور تجلیل خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان