سبد معیشت به ۲۱ میلیون تومان رسید | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:25

سبد معیشت به ۲۱ میلیون تومان رسید

شماره: 22034
Aa Aa

دولت بزرگ‌ترین کارفرمای کشور است، می‌خواهد کمبود بودجه و نقدینگی خود را با عدم افزایش دستمزد کارگران و کارکنان جبران کند و به هیچ یک از وعده‌های کنترل تورم در سطح مختلف هم پایبند نماند.

فرامرز توفیقی، نماینده اسبق کارگران در شورایعالی کار؛
سبد معیشت به ۲۱ میلیون تومان رسید

فرامرز توفیقی، فعال کارگری و نماینده اسبق کارگران در شورایعالی کار اظهار داشت:

سبد معیشت حداقلیِ ۱۸ میلیون تومانیِ ابتدای سال امروز به رقم ۲۱ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ازایلنا، او ادامه داد:

وقتی گوشت گوساله کیلویی ۳۴۵ هزار تومان است دیگر به طور کامل از سبد خرید خانوار‌های کارگری حذف شده است. در بخش لبنیات، کاهش حجم و کیفیت اتفاق افتاده است و در این شرایط صحبت از نرخ سبد معیشت، بیشتر شبیه یک جوک است و به طنز می‌ماند.

وی گفت:

دولت بزرگ‌ترین کارفرمای کشور است و می‌خواهد کمبود بودجه و نقدینگی خود را با عدم افزایش دستمزد کارگران و کارکنان جبران کند. نه تنها با افزایش قانونی دستمزد مخالف کردند و حالا هم به صراحت می‌گویند «اصلاح دستمزد در دستور کار نیست» که به هیچ یک از وعده‌های کنترل تورم در سطح مختلف پایبند نماندند. همه قیمت‌ها در یک ماه اخیر بیش از ۴۰ یا ۵۰ درصد افزایش یافته است. اکنون باید برای زنده ماندن و گرسنگی نکشیدنِ بخش عمده‌ای از نیروی کار کشور فکری شود چرا باید گوشت برای کارگر و بازنشسته آرزو باشد؟ در این میان، سکوت نمایندگان مجلس که در مقابل مرگِ ماده ۴۱ قانون کار اتفاق افتاده، ناامیدکننده است. متأسفانه آقایان این روز‌ها فقط به حواله خودرو‌های شاسی‌بلند مشغولند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان