سرانه مطالعه غیر دینی در ایران ۳۳ دقیقه است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 6:27

سرانه مطالعه غیر دینی در ایران ۳۳ دقیقه است

شماره: 22582
Aa Aa

متوسط مطالعه غیر از قرآن و ادعیه ۳۳ دقیقه است که آمار چندان بدی نیست| ماهانه کتابخانه‌های جدیدی با رویکردهای نوین و ده‌ها خدمت راه‌اندازی می‌کنیم.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی،
 سرانه مطالعه غیر دینی در ایران ۳۳ دقیقه است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در دولت سیزدهم تعداد اعضای کتابخانه‌ها ۲ برابر شده است گفت:

متوسط مطالعه غیر از قرآن و ادعیه در کشور ۳۳ دقیقه است که آمار چندان بدی نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت:

چهار هزار کتابخانه در کشور داریم که ۱۰ میلیون عضو مشترک و سه میلیون عضو فعال هستند و ۴۰ درصد آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

از محل منابع نفتی برای امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان‌ها تخصیص دادیم و قول می‌دهیم تا پایان دولت تمام طرح‌های فرهنگی و کتابخوانی را تمام کنیم.

او با بیان این که ماهانه مجموعه‌های جدید از کتابخانه‌ها را با رویکردهای نوین با ده‌ها خدمت راه‌اندازی می‌کنیم ادامه داد:

نگاه دولت عدالت فرهنگی است، به دنبال توسعه خدمات فرهنگی و هدف گذاری برای مخاطبان هستیم و برای تحقق این هدف شبکه مهمی در تولید کتاب داریم.

وی گفت:

در حال حاضر مصرف فرهنگی حوزه کودک و نوجوان کشور مناسب نیست و باید بیشتر فعال شویم بر این اساس دولت در نظر دارد کتاب و کتابخانی در تمام استان‌ها در حوزه کودک و نوجوان را توسعه دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان