سرعت اینترنت را ۳۰ تا ۴۰ برابر می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 13:01

سرعت اینترنت را ۳۰ تا ۴۰ برابر می‌کنیم

شماره: 21567
Aa Aa

عیسی زارع پور گفته از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب و کار‌ها آغاز شده سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده. امیدواریم سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
سرعت اینترنت را ۳۰ تا ۴۰ برابر می‌کنیم

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت:

اختلالی کوچک امروز داشتیم که به زودی برطرف میشود. اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت :

سرعت متوسط اینترنت موبایل حدود ۱۵ مگابایت بر ثانیه است. سرعت اینترنت خانگی هم کمتر است. ما به دنبال این هستیم تا سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم.

وی با بیان این که اینترنت من هم مثل مردم فیلتر است افزود:

از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب و کار‌ها آغاز شده سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده است. امیدواریم سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه کنیم. وضعیت اینترنت باید ارتقاء پیدا کند اما در همین یکسال مراجع بین‌المللی نشان داده که سرعت ما افزایش پیدا کرده است. دلیل افت کیفیت هم همانطور که بارها گفتم به خاطر محدودیت‌های اخیر است که باعث افزایش استفاده از فیلترشکن شده که استفاده از فیلترشکن سرعت را کاهش می‌دهد.

او اعلام کرد که وضعیت پلتفرم‌های داخلی هم روبه بهبود است و آنها روزانه ۱۰ میلیون نفر را میزبانی می‌کنند که این برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد.

به گفته او در حال‌حاضر وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی دست کمی از نرم‌افزارهای خارجی ندارد و برخی پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌هایشان به مراتب بیشتر از خارجی‌هاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان