سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان ها تایید شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 8:24

سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان ها تایید شد

شماره: 16329
Aa Aa

در تماس شورای عالی امنیت ملی با استاندار و به دلیل خاموشی شهرهای شمالی درخواست استفاده از مازوت داده شده اما با آلودگی هوا قطع شده است.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد؛
سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان ها تایید شد

مهران زینلیان، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و مسئول کارگروه اضطرار آلودگی هوای این شهرستان گفت:

هفته گذشته سه روز نیروگاه شهید محمدمنتظری به دلیل محدودیت مصرف گاز از سوخت مازوت استفاده کرد اما بعد از آن استفاده از این سوخت قطع شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با ایسنا ادامه داد:

مدیران استان تا بالاترین سطح همه مخالف استفاده از سوخت دوم مازوت در صنایع بودند اما هفته گذشته از طرف شورای عالی امنیت ملی تماسی با استاندار استان گرفته شد و از سوی دیگر به دلیل دمای منفی هشت درجه سانتیگراد در شمال کشور و خاموشی شهرهای شمالی درخواست استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه‌ها داده شد تا بتواند جبران کمبود گاز در مناطق شمالی کشور شود اما بعد از اینکه بیم آن رفت آلودگی اصفهان بالاتر رود به طور کامل استفاده از سوخت مازوت در این صنعت نیز قطع شد.

وی گفت:

پالایشگاه از سوخت مازوت استفاده نکرده و اگر چنین کاری صورت گرفته به طور قطع غیرمجاز بوده است. برخی تصمیمات در اختیار مدیریت استان نیست و اگر برخی تصمیمات از سوی شورای امنیت ملی گرفته شود احتمال دارد دوباره از مازوت استفاده کنند.

وی با انتقاد از تخلف برخی مدیران نیروگاه شهید منتظری گفت: 

نامه‌ای به دادستان اصفهان مبنی بر ترک فعل مدیران نیروگاه شهید منتظری ارسال کرده‌ایم چراکه آنها بدون هماهنگی مدیریت استان از مازوت استفاده کرده‌اند اگرچه با هماهنگی کشور این کار را انجام داده بودند. دلیل اصلی گلایه‌مندی مدیریت استان از مدیران نیروگاه شهید منتظری این است که طبق مصوبات گذشته نیروگاه‌هایی که مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شوند موظف به اجرای سیستم فیلترینگ هستند که نیروگاه منتظری این کار را انجام نداده است.

شایان ذکر است، پیش‌تر، مدیران مربوطه در کارگروه آلودگی هوای اصفهان استفاده از سوخت مازوت در صنایع این شهر را رد کرده بودند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان