سیاه نمایی در آثار فیلم فجر جایی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 12:37

سیاه نمایی در آثار فیلم فجر جایی ندارد

شماره: 24536
Aa Aa

سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است| باید از حریم خانواده در سریال‌های نمایش خانگی مراقبت جدی داشت؛ عضی سریال‌ها زیبنده جامعه اخلاق محور و خانواده محور نیست.

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد؛
سیاه نمایی در آثار فیلم فجر جایی ندارد

وزیر ارشاد گفت:

ساز وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، محمد مهدی اسماعیلی اظهار داشت:

برای نمایش خانگی در شورای انقلاب فرهنگی کارگروهی تشکیل شده است و به زودی به صحن می رود. طبق ماده ۱ توافق‌نامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم مسئولیت نظارتی بر همه مجوزهایی که در فضای حقیقی می دهیم در فضای مجازی نیز به عهده داریم و ساز وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است. در حوزه نمایش سریال‌های خانگی به عهده صداوسیماست اما فیلم‌های سینمایی باید در حوزه وزارت ارشاد انجام شود که ساز و کار جدیدی برای آن فراهم می‌کنیم. مردم و کارشناسان بعضا نسبت به نظارت بر برخی فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی گلایه‌مند هستند.

اسماعیلی ادامه داد:

باید از حریم خانواده در سریال های نمایش خانگی مراقبت جدی داشت، بعضی سریال‌ها زیبنده جامعه اخلاق محور و خانواده محور نیست و حفظ حریم خانواده برای ما مهم است، ما این انتقاد را هم به برخی از آثار سینمایی داریم.

وزیر ارشاد عنوان کرد:

امسال در جشنواره فیلم فجر همه فیلم هایی که به بخش داوری رسیده است بدون استثنا امید بخش است و سیاه نمایی در آن جایی ندارد، در این جشنواره در مورد سرداران بزرگ و مجاهد مثل شهید کاظمی، شهید شیرودی، شهید زین الدین فیلم ساخته شده است و در نهایت سیاه نمایی، ترویج خشونت و حفظ حریم خانواده برای ما مسئله و خط قرمز است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان