شهروندان اصفهان در بستر زاینده رود تجمع کردند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 16:47

شهروندان اصفهان در بستر زاینده رود تجمع کردند

شماره: 15659
Aa Aa

محرابیان، وزبر نیرو می گوید اجازه نمی‌دهیم دشمنان از مشکلات ما سو استفاده کنند.سدهای خالی، سوء مدیریت و پروژه‌های تعطیل به دولت ارث رسیده است.

همزمان با سفر وزیر نیرو و همراه با کشاورزان معترض؛
شهروندان اصفهان در بستر زاینده رود تجمع کردند

شهروندان اصفهان همزمان با سفر وزیر نیرو به اصفهان در حمایت از کشاورزان در بستر زاینده رود حاضر شدند و از مسئولان تقاضای جاری شدن زاینده رود را داشتند.

به گزارش اسپادانا خبر، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جمع کشاورزان اظهار کرد:

دولتی که امروز خدمت گذار شما است دولتی برخواسته از توده‌های مردم است. ما آمده‌ایم با دست به دست هم مشکلاتی که در اثر بی عدالتی رخ داده است را رفع کنیم. کشور ما برخواسته از انقلاب اسلامی و خاری در چشم دشمنان است ولی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم دشمنان انقلاب از مشکلات ما سو استفاده کنند. بر همین اساس هر نوع تفرقه افکنی را محکوم می‌کنم و قطعاً تجمع ما برای پیشرفت ایران است. ما ایستاده‌ایم که حق خودمان را بگیرم زیرا مهمترین شعار انقلاب ایجاد عدالت بوده است.

وزیر نیرو گفت:

به عنوان نماینده کشاورزان شعار صحبت‌های خودم را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس شروع می‌کنم. من دست بوس شما کشاورزان هستم و به نوکری شما افتخار می‌کنم. دولت در زمانی کار خود را شروع کرده که پروژه‌های متعددی تعطیل است. شاید اگر بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام زاینده‌رود انجام می‌شد امروز برخی از این مشکلات نبود بر همین اساس به شما قول می‌دهم پروژه‌های نیمه تمام آبی را مجدداً اجرا می‌کنیم. این کشور با دسترنج شما کشاورزان ارتزاق می‌کند.

 

214

وی با بیان اینکه ارثی که امروز به دولت رسیده، سدهای خالی، سوء مدیریت و پروژه‌های تعطیل است اضافه کرد:

اگر پروژه‌های حوضه زاینده‌رود در زمان خودش اجرا می‌شد امروز شاهد این همه رنج نبودیم. مهم‌ترین هدف دولت فعال شدن پروژه‌های تعطیل است تا مردم از مواهب آن استفاده کنند. امروز با حضور نمایندگان مجلس و استاندار و نمایندگان کشاورزان که همگی نمایندگان شما هستند تصمیمات انقلابی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما در حال پشت سر گذاشتن سالی هستیم که در 52 سال گذشته خشک‌ترین سال‌ها بوده گفت:

به حمدالله در آبان امسال متوسط بارش در ایران خوب بود و پیش‌بینی‌ها از ادامه بارش‌ها حکایت دارد. 

وی با بیان این‌که 50 سال پیش به ازای هر ایرانی 6 هزار و 500 متر مکعب آب داشتیم تصریح کرد: در طول این سال‌ها خشکسالی و افزایش مصرف داشته‌ایم پس باید با رعایت عدالت، خودمان را با این شرایط سازگار کنیم. این خواست شما و ما است که آب و کم‌آبی باید به عدالت تقسیم شود ضمن این‌که باید بتوانیم با این میزان آب تولید را اضافه کنیم.

  •  

شایان ذکر است کشاوزران شرق و غرب اصفهان از ۲۰ سال پیش پیگیر حق‌آبه خود هستند. آخرین تجمع کشاوزران از سه روز پیش با برافراختن خیمه‌ای بزرگ کنار پل‌خواجو آغاز شده است و معترضان می‌گویند تا رسیدن به حق‌آبه خود محل را ترک نمی‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان