شوراها زمینه ایجاد قانون را فراهم کنند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 6:49

شوراها زمینه ایجاد قانون را فراهم کنند

شماره: 22002
Aa Aa

باید آینده کشاورزی روستانشین تضمین شود و کشاورزی او قابل پیش‌بینی باشد و خرید محصول او تضمین شود. اگر چنین شود چرا روستایی باید مهاجرت کند و به حاشیه شهرها بیاید؟

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همایش ملی روز شوراها؛
شوراها زمینه ایجاد قانون را فراهم کنند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد:

شوراها با کمک نخبگان می‌توانند نظام مسائل شهرها و روستاها را تعریف و دغدغه‌های مردم را شناسایی و بررسی کنند که هر شهر و روستا چه ظرفیت و چه مشکلاتی دارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی گفت:

شوراها می‌توانند کمک بسیاری به دولت کنند و برای پیشرفت امور پای کار باشند.

 او گفت که مجلس جایگاه خودش را در قانون‌گذاری دارد اما این شوراها هستند که زمینه ایجاد قانون را فراهم می‌کنند. شوراها در کشور ما هم مبنای قرآنی و هم مبنای قانونی دارد. در قانون اساسی نگاه به خرد جمعی پایه‌واساس امور است تا کارها با تدبیر پیش رود. تحقق عینی و عملی شوراها با توجه به باوری که در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی وجود دارد، هم امام و هم رهبری این نظر را داشتند و دارند که باید به مردم، مشارکت مردم و حضور مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی توجه کرد.

او گفت که یکی از جلوه‌های روشن برای مشارکت و حضور مردم شوراهاست. گزارشات به دست من می‌رسد اما اینکه شخص رئیس‌جمهور به مناطق مختلف برود چیز دیگری است.

وی ادامه داد:

اقتصاد گردشگری، دریایی و اقتصاد روستایی باید تقویت شوند تا اهالی روستا محل زندگی خود را ترک نکنند. در روستاها امکانات وجود دارد اما باید اقتصاد روستا برای روستایی صرف کند. باید آینده کشاورزی روستانشین تضمین شود و کشاورزی او قابل پیش‌بینی باشد و خرید محصول او تضمین شود. اگر چنین شود چرا روستایی باید مهاجرت کند و به حاشیه شهرها بیاید؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان