عدم حضور گشت ارشاد باعث تعرض به اقشار متدین و چادری شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 3:24

عدم حضور گشت ارشاد باعث تعرض به اقشار متدین و چادری شد

شماره: 22830
Aa Aa

او می گوید برای امنیت قشر متدین ما از سوی هنجارشکنان حتما باید یک محافظتی در جامعه از طریق نهادهای قانونی کشور صورت گیرد.

حسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی؛
عدم حضور گشت ارشاد باعث تعرض به اقشار متدین و چادری شد

احمد حسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:

از رئیس مجلس خواستم لایحه عفاف و حجاب گرفتار سرنوشت قانون فضای مجازی نشود که در حال حاضر بیشتر از ۲ سال در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایلنا ادامه داد:

قانون فضای مجازی مطالبه اقشار متدین جامعه و مقام معظم رهبری است و وظیفه مجلس شورای اسلامی بود که در سال اول این کار را انجام دهد اما متأسفانه نشد.

او گفت:

اشکالی که در روند رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب داریم افزایش مواد این لایحه است که به حدود ۶۰ ماده رسیده است و همین زیاد شدن مواد روند تصمیم‌گیری را طولانی می‌کند ما باید بسیار سریع‌تر کار انجام دهیم.

وی درباره استقرار دوباره گشت ارشاد در سطح شهرها نیز گفت:

یک بررسی کردند در خصوص این‌که آیا اگر گشت ارشاد جمع شود تاثیری در کاهش هنجارشکنی‌ها دارد؟ آیا به خاطر مسائل تعارض با گشت ارشاد است که این کارها انجام می‌گیرد؟ اتفاقا مشخص شد عدم حضور گشت ارشاد باعث شده که نه تنها این مسئله کاهش پیدا نکرده بلکه تعرضاتی از سوی این‌ها به اقشار متدین و چادری ما صورت می‌گیرد بنابراین از این طرف هم باید توجه داشته باشیم برای امنیت قشر متدین ما از سوی هنجارشکنان حتما باید یک محافظتی در جامعه از طریق نهادهای قانونی کشور صورت گیرد.

وی عنوان کرد:

قطعا در بحث عفاف و حجاب ریشه کار ما کار فرهنگی است یعنی همزمان با اینکه یکسری هنجارشکنی می‌کنند و باید از جنبه قانونی و قضایی با آنها برخورد کنیم حتما ۹۹ درصد جامعه ما نیاز به کار فرهنگی دارند تا نگاه این‌ها را نسبت به عفاف و حجاب عمیق کنیم و توسعه معرفتی به این‌ها بدهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان