علت افزایش نرخ ارز فضاسازی های دشمن است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:31

علت افزایش نرخ ارز فضاسازی های دشمن است

شماره: 21008
Aa Aa

دشمنان با تمام توان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور بسیج شده اند| چند میلیارد دلار از دارایی های ارزی مسدود شده آزاد و در چرخه اقتصاد قرار گرفته است.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران؛
علت افزایش نرخ ارز  فضاسازی های دشمن است

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران اظهار داشت:

باید کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، مخبر گفت:

امروز دشمنان با تمام توان خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشور بسیج شده اند و در همین چند روز گذشته با وجود اینکه چند میلیارد دلار از دارایی های ارزی مسدود شده کشور آزاد شده و در چرخه اقتصاد قرار گرفته و علیرغم آنکه کل نیازهای ارزی کشور از طریق سامانه نیما با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین می شود اما شاهد نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها در بازار آزاد هستیم که دلیل آن نه معاملات واقعی بلکه همین فضاسازی های رسانه ای و روانی دشمن است که موجب هراس افکنی در میان مردم و بخش خصوصی شده است.

او با بیان این که اینکه سرتاسر کشور مملو از ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی است گفت:

تاکنون کشور را با اتکا به درآمدها اداره کرده ایم و این در حالی است که درآمدهای کشور در برابر دارایی های کشور بسیار ناچیز است و باید بتوانیم با اتکا به دارایی ها گام های بلندی در راستای توسعه کشور برداریم. ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی کشور بسیار گسترده و بی نظیر است اما انجام کارهای بزرگ با منابع محدود دولت و از طریق بودجه های سالانه امکان‌پذیر نیست و لازم است بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به این موضوعات ورود کنند و دولت نقش تسهیل گری، پشتیبانی و سیاست گذاری را ایفا کند. کشوری که از این میزان ظرفیت و فرصت برخوردار است نباید دغدغه معیشتی برای مردمش وجود داشته باشد و انتظار ما این است که بخش خصوصی به کمک دولت و حاکمیت بیاید و دولت نیز موظف است که از آنها پشتیبانی کند.

وی همچنین اظهار داشت:

امروز در کشور هیچ کسی وجود ندارد که تحت پوشش بیمه نباشد و اگر کسی تحت پوشش بیمه نیست خودش تمایل به این کار نداشته و پیگیری های دولت تا حدی بوده که از طریق کد ملی و شماره تلفن افرادی که تحت پوشش نیستند با آنها تماس گرفته شده تا نسبت به بیمه شدن آنها اقدام شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان