عناصر سازمان‌یافته وابسته به خارج مجازات شوند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 21:48

عناصر سازمان‌یافته وابسته به خارج مجازات شوند

شماره: 24481
Aa Aa

همه مسائل با موعظه حل نمی‌شوند و باید با تیغ عدالت به‌سراغ افرادی رفت که قصد دارند مقابل ارزش‌های مردم و امنیت روانی و فیزیکی آن‌ها بایستند.

محسنی اژه‌ای‌،رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛
عناصر سازمان‌یافته وابسته به خارج مجازات شوند

محسنی اژه‌ای‌،رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به منطقه عسلویه و در دیدار با اقشار مختلف مردم این شهرستان با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی گفت:

دادستان‌ها در سراسر کشور باید به این مقوله ورود جدی داشته باشند و با کمک نیرو‌های امنیتی و انتظامی عناصر سازمان‌یافته و وابسته به خارج را که مرتکب ناهنجاری می‌شوند شناسایی و مجازات کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او گفت:

با تثبیت و تحکیم فرهنگ قرآنی و اسلامی است که می‌توانیم فساد‌ها را ریشه‌کن کنیم و دست متجاوزین به حقوق مردم و بیت‌المال را کوتاه کنیم. با تحکیم و تثبیت فرهنگ قرآنی است که اختلاس‌ها و سرقت‌ها و دزدی‌ها از بین می‌روند و یا حداقل تقلیل می‌یابند. باید به مقوله «امر به معروف و نهی از منکر» در امر زدودن ناهنجاری‌های اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشیم البته همه مسائل با موعظه حل نمی‌شوند و باید با تیغ عدالت به‌سراغ افرادی رفت که به‌صورت سازمان‌یافته و با وابستگی به خارج، قصد دارند مقابل ارزش‌های مردم و امنیت روانی و فیزیکی آن‌ها بایستند، در این راستا کلیه دادستان‌ها در سراسر کشور باید به‌لحاظ جنبه عمومی، به این مقوله ورود جدی داشته باشند و با کمک نیرو‌های امنیتی و انتظامی، عناصر سازمان‌یافته و وابسته به خارج را که مرتکب ناهنجاری می‌شوند، شناسایی و بدون اغماض و در چارچوب قانون محاکمه و مجازات کنند.

او همچنین گفت:

طبق قانون بخشی از درآمد بنگاه‌های اقتصادی اعم از نفتی و پتروشیمی که در منطقه عسلویه مستقرند باید در همین منطقه و استان بوشهر هزینه شود؛ مسئولان ذی‌ربط باید در این خصوص مورد سؤال قرار گیرند و چنانچه فرد یا دستگاهی قانون را در این زمینه اجرا نکرده است نباید در مقابل او کوتاه آمد.

وی اظهار داشت:

امروز مسئله آب در اولویت است لذا باید پروژه‌های مرتبط با توسعه منابع آبی در استان بوشهر و منطقه عسلویه و به‌طور کلی در سراسر کشور در اولویت قرار گیرند. ما از دریا و منافع و منابع دریایی استفاده بهینه نمی‌کنیم؛ باید موانع استفاده بهینه مردم از دریا برطرف شود و به محیط زیست دریایی توجه ویژه شود. اگر حریم ساحل در منطقه عسلویه اشغال شده است باید برای رفع این مسئله نیز تدابیر و تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان