عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز با جدیت شناسایی شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 12:27

عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز با جدیت شناسایی شوند

شماره: 15995
Aa Aa

درآمد ارزی ایران در هشت ماه گذشته در بخش های فروش نفت و صادرات غیرنفتی به اندازه سال گذشته بوده و تغییرات نرخ ارز نتیجه عملیات روانی است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز با جدیت شناسایی شوند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم زدن ثبات بازار ارز تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او از دستگاه‌های مسئول خواست همزمان با نظارت و کنترل بر بازار با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

او انسجام و اقدام هماهنگ نهادهای مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

در این جلسه مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز با اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهای مسئول و بر اساس واقعیت‌ها ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی درآمد ارزی کشور در هشت ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکوردهای جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.

در این گزارش به تامین بودجه یک ماه گذشته کشور بدون استقراض از بانک مرکزی به عنوان یکی از نکات قوت جذب درآمدهای ارزی استناد شده و با توجه به ذخایر ارزی قابل اطمینان کشور تاکید شده تغییرات نرخ ارز در روزهای اخیر هیچ‌گونه توجیه ندارد بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان