فرزندان خود را تشویق کنید طلبه بشوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 18:40

فرزندان خود را تشویق کنید طلبه بشوند

شماره: 22081
Aa Aa

ارزش یک عالم نقش آفرین در عرصه حیات امت اسلامی بیشتر از شهادت است| بسیج سازندگی باید به عنوان یک وظیفه اقتصاد مردمی را طراحی کند.

لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس؛
فرزندان خود را تشویق کنید طلبه بشوند

لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت:

تمدن اروپایی و آمریکایی امروز تمدن مسیحی نیست و اساس این تمدن کفر است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

نگویید اروپایی ها نمی دانند که قرآن نازل شده است و سخن اسلام چیست. آنها پس از آنی که دانستند کافر شدند. در تاریخ ۳۰۰_ ۴۰۰ ساله اروپا باید بیش از این مطالعه کنیم، دیدند و شنیدند ولی کافر شدند و این کفر به پای آنها پیچیده است و آنها را زمین می زند.

دژکام ادامه داد:

جامعه همیشه به عالم نیاز دارد و عالم دینی نقش جهت دهی مردم را به سوی خیر و صلاح به عهده دارد و کسی جای عالم را در این مبحث نمی‌گیرد.

امام جمعه شیراز با طرح این توصیه که "فرزندان خود را تشویق کنید که کار حوزوی کنند و طلبه بشوند که مداد العلما افضل من دما الشهدا" گفت:

یک عالم نقش آفرین در عرصه حیات امت اسلامی ارزشش از شهادت کمتر که نیست، بیشتر هم هست، پوشیدن این لباس تزکیه خودش را می‌کند که در این لباس قرار می‌گیرد و نوعی شهادت را استقبال می‌کند و هنوز هم سلسله علما شهید می دهند و آماده شهادت هستند و این مسیر را نگذارید تعطیل شود. اگر عزیزانی علاقه‌مند هستند مانعشان نشوید تا این مسیر نورانی به خوبی ادامه پیدا کند.

امام جمعه شیراز در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز گفت:

اقتصاد اگر می‌خواهد در مقابل دشمن مقاوم باشد باید مردمی شود چنانچه در جنگ وقتی با مردم رفتیم به میدان دشمن نتوانست کاری کند و امام راحل نکته اصلی را فرمود که با یک ملت نمی توانند کاری کنند اما این میدان داری و مردمی‌سازی اقتصاد متأسفانه گرچه از الزامات شعار امسال است مورد کم لطفی قرار می‌گیرد. برخی مردم‌سازی را به خصوصی‌سازی فروکاسته‌اند. اگر قرار بر خصوصی‌سازی باشد، قانون دارد و باید طبق قانون عمل شود؛پ ولی یک گوشه مردمی‌سازی اقتصاد است. بسیج سازندگی می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد و باید به عنوان یک وظیفه، اقتصاد مردمی را طراحی کند زیرا اگر این مسیر شروع شد، به دلیل پویایی ذهن جوانان تا آخر سال راه‌حل‌هایی برای آن یافت خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان