فرودگاه‌ها از مهم‌ترین گلوگاه‌های رفتاری هستند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 17:29

فرودگاه‌ها از مهم‌ترین گلوگاه‌های رفتاری هستند

شماره: 24386
Aa Aa

او گفته ایرانیان خارج از کشور می‌توانند هم تهدید باشند هم فرصت؛ در مقوله بازگشت ایرانیان باید موانع بی‌اعتمادی در طرفین ماجرا رفع شود.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛
فرودگاه‌ها از مهم‌ترین گلوگاه‌های رفتاری هستند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور و مدیران ذیربط در وزارت امور خارجه گفت:

چه ایرانیان مقیم در خارج از کشور و چه ایرانیانی که به خارج از کشور رفت‌وآمد دارند هم واجد فرصت و هم واجد آسیب هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او اظهار داشت:

یکی از کارویژه‌های شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور باید شناسایی و احصای این فرصت‌ها و آسیب‌ها باشد. بدون‌تردید ضروی است که ما از ظرفیت‌ها و تخصص و سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور بهره بگیریم و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

او با بیان این که در مقوله بازگشت ایرانیان به وطن باید موانعی که سبب بی‌اعتمادی در طرفین ماجرا می‌شود رفع شود گفت:

در اینجا نقش خودِ ایرانیان خارج از کشور و اطرافیان آن‌ها بسیار پررنگ و برجسته است.

وی گفت:

ضروری است که از ظرفیت‌ها، تخصص و سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور بهره بگیریم.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:

در جذب و طرد افراد قانون مقررات و سیاست‌ها تاثیرگذار است. گاهی اوقات قانون و مقررات است اما مورد دیگری اثر دارد و آن رفتار است. به قضات گفته‌ام رفتار ما از احکام ما موثرتر است. رفتارهای ما گلوگاه‌هایی دارند که باید بیشتر به آن‌ها دقت کنیم. برخورد ما با افرادی که بعد از مدتی می‌خواهند وارد ایران شوند در فرودگاه خیلی مؤثر است.

محسنی اژه‌ای گفت:

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند هم تهدید باشند هم فرصت. متأسفانه فرصت‌ها و آسیب‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور را احصا نکرده‌ایم همانطور که در این جلسه هم از ناحیه شما تاکید شد بیشتر بر اساس تهدیدها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نسبت به فرصت‌ها کمتر برنامه‌ریزی شده است. پراکندگی ایرانیان در خارج از کشور تهدیدهایی دارد اما فرصت‌هایی هم برای نظام دارد. همانطور که شما هم اذعان دارید از فرصت‌های ایرانیان خارج از کشور خوب استفاده نکرده‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان