فعالیت تبلیغاتی اکانت‌های بالای ۵ هزار فالوئر نیازمند مجوز است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 3:11

فعالیت تبلیغاتی اکانت‌های بالای ۵ هزار فالوئر نیازمند مجوز است

شماره: 24638
Aa Aa

در این طرح پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی تفاوت ندارند و هر فعال تبلیغاتی در هر یک از بسترها و شبکه‏ های اجتماعی مشمول این طرح خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد؛
فعالیت تبلیغاتی اکانت‌های بالای ۵ هزار فالوئر نیازمند مجوز است

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت:

کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های فعال تبلیغاتی با بیش از ۵ هزار نفر دنبال‌کننده بر اساس مقررات عمومی و اختصاصی و به منظور حفظ حقوق مخاطبان شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، عباس محمدیان با اعلام این مطلب افزود:

این طرح به منظور حفظ حریم قانونی افراد و انجام مناسب امور تبلیغاتی در فضای مجازی و در راستای وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست از تمامی فعالان این حوزه اعم از پیام‏‌رسان‏‌ها، سکوها، واسطه‏‌های تبلیغاتی و سایر دست‏اندرکاران این حوزه خواسته شده است مجوز فعالیت‏‌های تبلیغاتی خود را اخذ و در چارچوب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور فعالیت نمایند.
 وی با اشاره به لزوم و تبعیت تمامی تولیدکننده‏‌ها، واسطه‏‌ها و رسانه‏‌های تبلیغاتی از قانون افزود:

محتوای تبلیغات تجاری مطابق با مقررات عمومی و سیاست‏‌ها و اسناد بالادستی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین و تنظیم شده و نظارت بر حسن انجام آن نیز از مسیر همراهی و هم‌‏افزایی با فعالان این حوزه میسر خواهد شد. در همین ارتباط، نشست‏‌های تخصصی با فعالان و ذی‏ن‌فعان این حوزه برگزار می‌شود.
 او بر لزوم حفظ انضباط تبلیغاتی در فضای رسانه‌‏ای کشور اظهار داشت:

ساز و کار و زیرساخت‏‌های لازم برای ثبت انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای 5هزار ‌دنبال‏‌کننده تبلیغاتی در سامانه الکترونیک تبلیغات فراهم شده و خدمات لازم به این افراد تنها با ثبت مشخصات و به صورت آنی، انجام‏‌پذیر شده است. در این طرح پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با هم تفاوت ندارند و هر فعال تبلیغاتی در هر یک از بسترها و شبکه‏ های اجتماعی مشمول این طرح خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان