فقر مطلق زیبنده نظام ارزشی ما نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:58

فقر مطلق زیبنده نظام ارزشی ما نیست

شماره: 17014
Aa Aa

دولت امکانات کافی برای ریشه کن کردن فقر مطلق را دارد؛ از استانداران انتظار داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
فقر مطلق زیبنده نظام ارزشی ما نیست

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در مراسم واگذاری ۸۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی روستای ملاعلی کردستان که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد:

علی‌رغم همه فراز و فرودهایی که کمیته امداد در طول سال‌های مختلف از اول تاسیس تاکنون داشته نه تنها از اعتماد مردم به آن کاسته نشده بلکه روز به روز بر آن افزوده شده و باید این اعتماد حفظ شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

رجدای از نهادهای انقلابی، خیریه‌های دیگری هم در مسیر ریشه‌کن کردن فقر در کشور فعالیت دارند. فقر پدیده‌ و محصول بی‌عدالتی‌های اقتصادی و محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی است و اگر هر چیز در جای خود قرار گیرد و توزیع ظرفیت‌ها عادلانه صورت باشد دیگر شاهد فقر در جامعه نخواهیم بود. اینکه باید تصمیمات اقتصادی در کشور مبتنی بر نظام عادلانه، تولید و توزیع باشد تردیدی نیست و این کار باید حتما انجام شود. ما در دولت بنای بودجه ۱۴۰۱ را بر عدالت گذاشته‌ایم به این صورت که آیا آمایش سرزمینی در همه نقاط متناسب با هم رشد پیدا کرده است یا نه؟ همه ما باید در اجرای عدالت اقتصادی تلاش کنیم تا شاهد کاهش فقر و محرومیت در جامعه باشیم این کار مبنایی است.

او بر اولویت ریشه‌کن کردن فقر مطلق در ایران تاکید کرد و گفت:

به هیچ وجه نمی‌توانم بپذیرم به عنوان یک مسئول افرادی در این کشور برای امکانات اولیه زندگی مشکل دارند. این قابل قبول نیست و تحقق پاسخگویی به این بخش نیازها از عهده دستگاه‌های متولی بر می‌آید. دولت امکانات کافی برای ریشه کن کردن فقر مطلق را دارد و با یک کار جهادی و یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم به نتیجه برسیم. از استانداران انتظار داریم نسبت به ریشه‌کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد. مسئله ریشه کن کردن فقر مطلق وظیفه همه مسئولان بوده و باید از همین امروز عزم خود را در این راستا جزم و با برنامه ریزی مناسب و اجرا گام‌های اساسی برداریم. فقر مطلق زیبنده نظام ارزشی ما نیست و قطعا به همت بخش‌های مختلف این مهم می‌شود در همین سال ۱۴۰۰ برطرف شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان