فهرست اساتید اخراجی جعلی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 0:30

فهرست اساتید اخراجی جعلی است

شماره: 23386
Aa Aa

حاجی دلیگانی گفته این لیست‌ها و فضاسازی‌ها با انگیزه سیاسی انجام شده و صحت ندارد به عنوان مثال در یک مورد عضو هیئت علمی دانشگاه قم محمدرضا اباذری که جان خود را از دست داده جزو لیست اساتید اخراج شده از دانشگاه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی؛
فهرست اساتید اخراجی جعلی است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت:

مطالبی که اخیراً برخی جریانات تحت عنوان اخراج اساتید از دانشگاه‌ها مطرح می‌کنند و فهرست‌هایی که توسط آنها منتشر می‌شود دقیق نیست و صحت ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، حسین علی حاجی دلیگانی اظهار داشت:

بررسی‌های مختلف نشان دهنده آن است که این لیست‌ها و فضاسازی‌ها با انگیزه سیاسی انجام شده و صحت ندارد به عنوان مثال در یک مورد عضو هیئت علمی دانشگاه قم محمدرضا اباذری که در ایام کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده جزو لیست اساتید اخراج شده از دانشگاه توسط اصلاح طلبان قرار گرفته است. این قبیل اقدامات را برخی جریانات سیاسی با انگیزه سیاسی و انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام میدهند تا شاید با این قبیل فضاسازی‌ها بتوانند در انتخابات پیش رو توفیقی به دست آورند.

  •  

توضیحات وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران درباره اخراج اساتید دانشگاه

۷ نفر به دلیل رکود علمی و ۲ نفر به دلیل پاسخ منفی استعلام مراجع امنیتی در وضعیت «قطع همکاری» قرار گرفتند.

وزارت علوم درباره موضوع «قطع همکاری» اساتید دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، اینفوگرافی درباره تعداد و نحوه قطع همکاری با برخی اعضای هیئت علمی منتشر کرد.

براساس این اینفو، ۷ نفر از ۵۸ عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها به دلیل رکود علمی یا عدم تبدیل وضعیت و یا از دست دادن صلاحیت علمی و عمومی و ۲ نفر دیگر به دلیل پاسخ منفی استعلام از نهاد‌ها و مراجع امنیتی در وضعیت قطع همکاری با دانشگاه‌ها قرار گرفته اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان