قبر در تهران گران شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 11:03

قبر در تهران گران شد

شماره: 25406
Aa Aa

در در جلسه بررسی تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) قیمت طبقه دوم و سوم قبر ۱۵ میلیون تومان تعیین و فرصت یک ساله برای تعیین تکلیف و تقسیط جهت خرید این طبقات به شهروندان تهرانی داده شده است.

مهدی چمران می گوید قبر رایگان وجود دارد؛
قبر در تهران گران شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) گفت:

قبر رایگان وجود دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

اگر خواستند طبقات دیگر را خریداری کنند هزینه آن را می پردازند و در غیر این صورت هزینه ای بابت قبر نخواهند پرداخت البته هزینه هایی در دیگر بخش ها همچون انتقال با آمبولانس وجود دارد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر نیز با بیان اینکه نرخ خدمات این فضا با باغ پرندگان و برج میلاد متفاوت است ادامه داد:

ما متوجه شدیم که یک طبقه رایگان در اختیار قرار می گیرد و دو طبقه دیگر با رقم ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش می رسد. یک طبقه ای که بابت آن پول نمی گیرید برای طبقات دیگر دریافت می کنید و با هزینه های جانبی، هزینه قبر برای افراد به ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان می رسد. باید مردم بدانند که نگاه ما خدمت رسانی است و نگاه درآمدی به سازمان بهشت زهرا(س) نداشته ایم. بهشت زهرا ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد. ما نمی خواهیم قبر را پیش فروش کنیم. این اتفاق سنگین است که افراد در سال قبل هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای خرید دو طبقه می پرداختند اما باید حالا ۴۰ میلیون تومان بپردازند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه از سایر آرامستان ها نیز باید بازدید کنیم تا ببینیم وضع به چه شکل است افزود:

این پیشنهاد را دادیم که وجهی برای یک طبقه دریافت نشود. برخی افراد متمول هستند و برای سنگ قبر چند ده میلیون هزینه می کنند. با این وجود ما یک طبقه را رایگان اعلام کردیم.

نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۰ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران قیمت طبقه دوم و سوم قبر ۱۵ میلیون تومان تعیین و فرصت یک ساله برای تعیین تکلیف و تقسیط جهت خرید این طبقات به شهروندان داده شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان