قوانین ساخت انسان را کنار گذاشته و از شریعت پیروی کنید | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 10:10

قوانین ساخت انسان را کنار گذاشته و از شریعت پیروی کنید

شماره: 18946
Aa Aa

او به زیر دستانش گفته که در حکومت او تصامیم بر اساس خواست و سلیقه مردم گرفته نمی‌شود؛ طالبان در برابر تصمیم رهبرشان مخالفت نکنند.

هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان در نشست والیان قندهار؛
قوانین ساخت انسان را کنار گذاشته و از شریعت پیروی کنید

طالبان گفته است که رهبر آنها به والیان حکومت این گروه دستور داده است که از قوانین شریعت پیروی کنند و قوانین ساخت انسان را کنار بگذارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بی بی سی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان این اظهارات را در یک سخنرانی در نشست والیان قندهار بیان کرده است.

در این خبرنامه آمده است رهبر طالبان به زیر دستانش گفته است که در حکومت او تصامیم بر اساس خواست و سلیقه مردم گرفته نمی‌شود و طالبان در برابر تصمیم رهبرشان که با قوانین شریعت همخوانی دارد مخالفت نکنند.

طالبان در روزهای نخست رسیدن به قدرت مقام‌های‌ این گروه گفته بودند که به طور موقت از قانون اساسی دوه محمد ظاهر شاه با تعدیلاتی چند استفاده خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که در این دیدار علاوه بر فرمانداران علمای دیگری نیز حضور داشتند و بر ارزش نظام اسلامی و حفظ جان و مال مردم تاکید کردند.

در این خبرنامه به نقل از رهبر طالبان آمده که مبارزه آنها برای کرسی نبود «بلکه برای ایمان بود» و اگر این مبارزه تا ۴۰ سال دیگر ادامه می‌یافت آنها ادامه می‌دادند.

رهبر طالبان همچنین خواستار تعیین معاش به زنان گدا در شهرها شده و گفته است که در ارتباط به حقوق زنان، فرمان شش ماده‌ای که او قبلا داده است باید تطبیق گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان