لایحه حجاب‌ و عفاف با هوش مصنوعی اجرا می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 3:11

لایحه حجاب‌ و عفاف با هوش مصنوعی اجرا می‌شود

شماره: 22527
Aa Aa

لایجه حجاب بازدارنده نیست و نمی‌تواند کشف حجاب را مطایق با ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی به عنوان جرم تعربف و بر زیست عفیفانه تاکید کند.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
لایحه حجاب‌ و عفاف با هوش مصنوعی اجرا می‌شود

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه حجاب‌وعفاف اظهار داشت:

لایحه عفاف و حجاب که اکنون یک‌فوریت آن در مجلس رای آورده است نقاط ضعف و قوتی دارد. این لایحه ظرفیت‌های الکترونیک را به کار گرفته و به سمت ضابطه‌مند کردن به‌واسطه هوش مصنوعی در اجرای قانون حرکت کرده است اما احکامی که ارائه داده چندان بازدارنده نیست یعنی نمی‌تواند کشف حجاب را به عنوان جرم که در قانون مجازات اسلامی ماده ۶۳۸ تایید شده و در قانون اساسی بر زیست عفیفانه تاکید شده حفظ کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با رویداد ۲۴، ادامه داد:

گناه متولیان کم‌کار در دستگاه‌های ذی‌نفع در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای موضوع عفاف و حجاب کمتر از کسانی که کشف حجاب کردند نیست و حتی گناه‌شان بیشتر هم است. قصه کشف حجاب در مملکت فقط با جرم‌انگاری حل نمی‌شود. ما در این راستا نیازمند اجرای دقیق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه اقناع‌سازی، آموزش و تحول در نظام فرهنگی کشور هستیم. کسی که کشف حجاب کرده براساس قانون جرم مرتکب شده و متولیان و مجریان امر حتماً باید با قانون‌شکنان برخورد کنند.

او با بیان این که احکام لایحه عفاف و حجاب خیلی بازدارنده نیست ولی مؤثر است گفت:

صرف این لایحه ما نمی‌توانیم کشف حجاب را تمام و کمال جمع کنیم اما با اصلاح برخی احکام آن می‌توانیم به سمت اصلاح پدیده کشف حجاب در کشور حرکت کنیم. دولت و قوه قضاییه در مقابله با پدیده کشف حجاب کوتاهی کردند. وقتی با محافظه‌کاری با موضوعات برخورد می‌کنید و به هنگام و به موقع به حوزه آسیب‌های فرهنگی و چالش‌های اجتماعی ورود نمی‌شود این آسیب‌های فرهنگی به معضل اجتماعی و سپس به پدیده امنیتی تبدیل می‌شود. از این‌رو، دولت و قوه قضاییه باید خیلی زودتر از این‌ها وارد میدان عمل می‌شدند و اگر نیاز به لایحه بود، زودتر می‌فرستادند و اگر نه قانون را دقیق اجرا می‌کردند. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان