ما از نان شب می‌زنیم کلیسا مرمت می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:41

ما از نان شب می‌زنیم کلیسا مرمت می‌کنیم

شماره: 22274
Aa Aa

اعتبارات دولتی شوخی بزرگی است| حتما نباید اخطارها به کشف حجاب مربوط باشد. الان مسئله مملکت همین شده که تذکر داده و پرونده تشکیل می‌دهند.

وزیر میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد؛
ما از نان شب می‌زنیم کلیسا مرمت می‌کنیم

 عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در نشست رونمایی از پروژه‌های مرمت و تشریح اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت:

یک عده از مردم فلزیاب دارند و دنبال گنج می‌گردند. مردم می‌خواهند یک‌شبه گنجی پیدا کنند و یک‌شبه مسائلشان را حل کنند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

حتما نباید اخطارها به حوزه کشف حجاب مربوط باشد. الان مسئله مملکت همین شده است که تذکر می‌دهند و پرونده تشکیل می‌دهند. تذکر در این حوزه‌ها (میراث فرهنگی) هم می‌تواند مؤثر باشد. این کار ارزشمند است و ادامه دهید.

ضرغامی اظهار کرد:

برای حفظ میراث فرهنگی فقط نمی‌توانیم به اعتبارات دولتی متکی باشیم. اعتبارات دولتی شوخی بزرگی است. بارها با عدد و رقم میانگین اعتبارت را اعلام کردیم، رقم قابل اتکایی نیست، حتما باید مردم مشارکت کنند. در ابلاغ رییس صندوق حفظ و احیا نیز تسریع در مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت را تاکید کردم وگرنه جلو چشم همه ما میراث فرهنگی نابود می‌شود.

او همچنین به فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، استفاده از یگان داوطلب و اختیاری در حوزه میراث فرهنگی را توصیه کرد و افزود:

با هماهنگی نهادهای مختلف از بسیج، تشکلات مردمی، افراد علاقه‌مند و مورد اعتماد مشارکت بگیرید. یک پل در روستای دورافتاده که نه پایگاه داریم و نه پولش را، آن فرد داوطلب می‌تواند به یگان گزارش دهد. مردم را مشارکت دهید. ما بودجه محدودی داریم، مردم دنیا باید بدانند ما علی‌رغم مشکلات اعتباری کشور از نان شبمان می‌زنیم تا بودجه مرمت کلیسای مسیحیان را تأمین کنیم. آن‌هایی که دنبال ایران‌هراسی هستند این را بدانند. ما تا چقدر می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ باید مردم مشارکت کنند. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان