مخالفان را در قفس‌ شیر می‌انداختند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 3:12

مخالفان را در قفس‌ شیر می‌انداختند

شماره: 24558
Aa Aa

شاهی بر این کشور حاکم بود که فرعون وار مردم را می‌کشت و در زندان‌ها می‌انداخت و کشور را می‌فروخت| بی‌حجابی‌ها تیری به قلب متدینین است؛ کسانی که می‌خواهند شرع و قانون را بشکنند حداقل به مردم و متدینین احترام به بگذارند.

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران؛
مخالفان را در قفس‌ شیر می‌انداختند

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

در اندک مواردی دیده می‌شود کسی برای آنکه رای بیاورد نظام را زیر سئوال می‌برد که خیلی عجیب است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

بر سر سفره نظام نشسته‌اید و این نظام را زیر سئوال می‌برید؟

او با بیان اینکه هم دولت قاجار و هم دولت ۵۷ ساله منفور پهلوی فرهنگشان تحت الحمایه بودن بود افزود:

انگلیس رضاخان  و پس از آن پسرش را سر کار آورد و از سال ۱۳۳۲ کشور سرسپرده آمریکا بود و شاه خودش در کتاب پاسخ به تاریخ نوشته است که ای کاش این همه نوکری آمریکا را نکرده بودم.

وی افزود:

با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی گفتمان بردگی به فضل خدا از بین رفت و کشور مستقل شد. یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی تغییر گفتمان بردگی، زیر سلطه بودن و تحت الحمایه بودن به گفتمان استقلال بود.  به صراحت می‌گویم و افتخار می‌کنیم امروز مستقل‌ترین کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

خاتمی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی گفتمان طاغوت و استبداد و خفقان تغییر کرد گفت:

نسل بعد از انقلاب ندیدند که چه‌ها به این ملت گذشت. اوضاع چنین بود که اگر به شاه نمی‌گفتند اعلیحضرت شاهنشاه آریامهر به جرم اهانت به زندان می‌افتادند. حتی اجازه نمی‌دادند که بر منبرها نام امام به زبان بیاید. حتی برخی از مخالفان شاه را در قفس‌های شیرهای گرسنه باغ وحش می‌انداختند. در این رابطه آیت الله فاضل لنکرانی می‌گوید کسانی که قدر نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دانند به این خاطر است که طاغوت را ندیده‌اند و خبر ندارند در آن دوره سیاه چه خبر بوده است و استبداد و دیکتاتوری حرف اول را می‌زد. قبل از انقلاب شاهی بر این کشور حاکم بود که فرعون وار مردم را می‌کشت و یا در زندان‌ها می‌انداخت و کشور را می‌فروخت؛ به نوعی برده تمام عیار استکبار بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز، آزادی متن قانون ما است به اصول ۳۲ تا ۳۸ قانون اساسی اشاره کرد و افزود:

البته آزادی به سبک غرب منظور ما نیست و در همه قوانین آمده به شرط رعایت موازین اسلام در محدوده قانون و رعایت حقوق عمومی و استقلال، که کاملاً شروطی عقلانی است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی تغییر گفتمان فحشا و گناه به گفتمان حیا و عفاف بود یادآوری کرد:

جشن هنری که در ماه رمضان سال ۵۷ در خیابان‌های شیراز نشان دادند آنچنان سخیف بود که سفیر وقت انگلیس به شاه گفته بود اگر این صحنه در هر یک از شهرهای انگلیس اتفاق می‌افتاد، فرماندار آن عزل می‌شد.

خاتمی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ادبیات فحشا و گناه وجود داشت گفت:

اما امروز اگرچه شما از این بی‌حجابی‌ها رنجیده‌اید و بی‌حجابی‌ها را ناسپاسی نسبت به انقلاب می‌دانید اما مقایسه آن با زمان طاغوت قیاس مع الفارق است.

وی با تاکید بر اینکه امروز حجاب و عفاف، قانون است و بی‌حجابی، خلاف شرع و قانون است تصریح کرد:

 به کسانی که می‌خواهند شرع و قانون را بشکنند نصیحت می‌کنم که اگر به فرهنگ جای دیگر دل بسته‌اید حداقل به مردم و متدینین احترام به بگذارید. چون این بی‌حجابی‌ها تیری به قلب متدینین است. دوستانه نصیحت می‌کنم دست از این ناهنجاری نادرست بردارید و قانون را رعایت کنید و ان شاءالله لایحه عفاف و حجاب مراحل نهایی را طی خواهد کرد و ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد:

با انقلاب اسلامی گفتمان هرزگی به گفتمان حجاب و عفاف تبدیل شد و به همین خاطر است که دهه مبارکه فجر ایام الله است و آن را گرامی می‌داریم.

  خاتمی خاطرنشان کرد:

بعد از ۴۵ سال مثل آفتاب روشن است که سلسله پهلوی برای اسلام زدایی آمده بود و می‌خواست تاریخ هجری شمسی را به تاریخ ننگین شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله تغییر دهد و می‌خواستند اسلام را در این کشور از رسمیت بیندازند اما خداوند به آنها امان نداد و انقلاب پیروز شد و قانون اساسی نوشته شد که در آن محور اسلام بود. امروز سرمان را بلند می‌گیریم که الله بر ما حاکم است. قانون اساسی جزوه‌ای چند صفحه‌ای نیست و حداقل ۵۰ فقیه و ۵۰ مجتهد برای ۹۰ روز روی کلمه کلمه قانون اساسی کار کردند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان