مد و لباس را مسئله اول شورای فرهنگ عمومی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 17:53

مد و لباس را مسئله اول شورای فرهنگ عمومی است

شماره: 24037
Aa Aa

او گفته برای پوشاک عفیفانه باید درصدی از بازار را در اختیار بگیریم و حاکمیت باید در جریان سازی و مدیریت مد و لباس حضور داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
مد و لباس را مسئله اول شورای فرهنگ عمومی است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای فرهنگ عمومی بحث مد و لباس را مسئله اول در حوزه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت:

ما در نظر داریم تا اصلاحاتی در این حوزه انجام شود لذا برای این موضوع اقداماتی از جمله تشکیل چندین جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس جمهور و طرح این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انجام شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، اسماعیلی با بیان اینکه برای پوشاک عفیفانه باید درصدی از بازار را در اختیار بگیریم گفت:

اقدامات بسیار خوبی در سند مربوطه تعبیه‌ شده است اما تنظیم و تصویب سند رفع کننده مشکلات نیست و از این رو برای ترویج پوشاک عفیفانه باید درصدی از اقتصاد پرحجم پوشاک به این حوزه اختصاص پیدا کند.

او تغییر اقتصاد حوزه پوشاک را یکی از راه‌حل‌های مهم حوزه مد و لباس دانست و افزود:

اصناف به عنوان متصدی اصلی این کار باید بازیگر اصلی این موضوع باشند. حاکمیت باید در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و در جریان سازی و مدیریت مد و لباس حضور داشته باشد.

وی از اقدامات مشترک با وزیر صمت در حوزه تولید پوشاک خبر داد و گفت:

امروز هر دو وزارتخانه فرهنگی و اقتصادی به یک ادبیات مشترک دست پیدا کرده و همگرا شده‌اند.

وی با اشاره به تصویب سند موسیقی بعد از حدود ۴۰ سال یادآور شد:

باید اسناد طبق سند مهندسی فرهنگی تصویب شود، لذا اسناد برای تبیین فضا و دورنمای اهداف ضروری است و مشخص کردن آن توسط بخش های مختلف از وظایف دستگاه‌هاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان