مصرف سرانه گوشت کارگران ایران به سه کیلوگرم در سال رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:56

مصرف سرانه گوشت کارگران ایران به سه کیلوگرم در سال رسید

شماره: 19055
Aa Aa

هر آمریکایی سالانه ۴۹ کیلو گوشت قرمز ‌می‌خورد. این عدد برای هر آرژانتینی ۴۰ کیلو، کشورهای اروپایی ۳۰ کیلو، ترکیه ۲۷ کیلو و چین ۵۳ کیلوگرم است.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی ایران؛
مصرف سرانه گوشت کارگران ایران به سه کیلوگرم در سال رسید

سرانه مصرف گوشت سالانه به ۳ کیلوگرم و کمتر رسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی ایران از کاهش مصرف سرانه گوشت ایرانیان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:

مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز در سال را ۴ کیلوگرم در سال به ازای هر نفر اعلام کرده است اما آنچه واقعیت دارد چیزی حدود ۳ کیلوگرم است. این آمار برای هر جامعه‌ای نگران‌کننده است. این در حالی است که به عنوان مثال در سال ۱۹۹۳ سرانه کشور گوشت قرمز مردم چین ۵ کیلوگرم بود که الان این عدد به ۵۳ کیلوگرم رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک ایران در مهرماه سال گذشته (۱۴۰۰) گفته بود:

«سرانه گوشت در کشور از ۱۲ کیلوگرم در سال به ۶ کیلوگرم رسیده و به عبارتی با ۵۰ درصد کاهش مصرف مواجه شده است»

در اسفند ۹۹ رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران با اشاره به اینکه نوسان بازار هیچ توجیهی ندارد گفت که بنابر آمار امسال، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مقایسه سرانه مصرف گوشت در ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا روندهای متفاوتی دارد. هر آمریکایی سالانه ۴۹ کیلو گوشت قرمز ‌می‌خورد و این عدد برای هر آرژانتینی در سال به ۴۰ کیلو می‌رسد. مردم کشورهای اروپایی هم حدود ۳۰ کیلو در سال گوشت قرمز مصرف‌ می‌کنند و سرانه مصرف گوشت قرمز در ترکیه ۲۷ کیلو در سال است. در ایران سرانه مصرف گوشت به زیر ۶ کیلوگرم در سال رسیده است؛ سالی ۴ یا نهایتاً ۳ کیلو گوشت سر سفره‌ی هر کارگر ایرانی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان