مومن باید بداند کوتاه کردن محاسن هم جایز نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 13:18

مومن باید بداند کوتاه کردن محاسن هم جایز نیست

شماره: 15661
Aa Aa

مسئولان نسبت به جبران خسارت های کشاورزان شرق اصفهان اقدام جدی کنند؛ دلمان از خسارت هایی که به مردم اصفهان وارد شده رنجیده است.

سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان؛
مومن باید بداند کوتاه کردن محاسن هم جایز نیست

سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت:

مومن باید زیست رفتاری را به خوبی بلد باشدو

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

آنچه مهم است توجه به این است که آیا باید مخالفت های خود را علنی اظهار کنیم یا اینکه به خوبی حرف بزنیم؟ باید اعتقادات خود را داشته باشیم‌ اما به دو دلیل مصلحت و حفظ وحدت ظاهری و در جهت جذب مخالفان باید رفتار کرد و این‌نکته ای است که از امامان یاد گرفته ایم.

او با تاکید بر رعایت حدود الهی گفت:

برخی حسن ظاهر را رعایت نمی کنند و می خواهند آزاد باشند و از سوی دیگر دشمن با دروغ هایی که در فضای مجازی رواج داده اعتماد را کم کرده است. مراجع معظم تقلید کوتاه کردن محاسن را هم جایز نمی دانند و مومن باید این را بداند. ما حدود الهی را بیان می کنیم و از اینکار دست برنمی داریم.

وی گفت:

ما با دشمنان خود جنگ ابتدایی نداریم اما تا وقتی با ما دشمن هستند، با تمام وجود با آنها دشمن هستیم.

به گفته امام جمعه موقت اصفهان، آمریکا دوسال پیش با خروج از برجام فکر می کرد می تواند از تعهدات خود سرباز بزند و از اروپایی ها درخواست کرده بود ایران را پای تعهدات خود نگه دارد.

وی ادامه داد:

یک تقاضا از رئیس جمهور داریم و آن این است که برخورد جدی با کسانی که خودسرانه و بدون مصوبه کاری انجام می‌دهند داشته باشد تا درسی برای کسانی شود که قیمت کالاها را خودسرانه افزایش می دهند.

مهدوی با اشاره به موضوع آب اصفهان گفت:

همه ما دلمان از خسارت هایی که به مردم اصفهان به خصوص شرق این استان وارد شده رنجیده است در عین حال تلاش ها ادامه دارد و رئیس جمهور وعده تحقق راهکارهای زودبازده برای رفع این مشکل را داده است. مردم استان های همجوار را هموطن خود می‌دانیم و انتظار داریم نمایندگان این استان ها هم در جلسات حضور داشته باشند و با آنان صحبت شود. نمی خواستیم ظلم به کسی وارد شود اگرچه به مردم شرق اصفهان ظلم شد و برای پیشرفت امور باید مدیریت واحد برای کل کشور را داشته باشیم. می‌خواهیم آبی که بی جهت در خلیج فارس ریخته می شود با رعایت قانون به مصرف همه برسد. نباید مردم استان ها را رو در روی هم قرار داد. ما علاقه‌مند به تمام هموطنانمان هستیم و نمایندگان استان ها نباید احساس رقابت کنند. جبران خسارت های گدشته کشاورزان شرق را با جدیت خواستاریم و خطاب به همه مسئولان می گوییم که نسبت به جبران خسارت های گذشته کشاورزان اقدام جدی کنند. انتظار داریم مصوبات اجرا شود و همه از آب بهره‌مند شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان