می‌خواهند نسل جوان را بی غیرت کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 26 مرداد 1403 - 16:52

می‌خواهند نسل جوان را بی غیرت کنند

شماره: 26094
Aa Aa

دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی و تجاهر به گناه سفره دین را از زیر پای نسل جوان ما بیرون بکشد، تلاش می‌کنند نسل جوان بی‌تفاوت باشد. این بی تفاوتی نسبت به منکرات و ناهنجاری‌ها محدود نمی‌شود؛ در مقابل همه چیز بی‌تفاوت می‌شویم.

دشمن امروز در حال متلاشی شدن و نابودی است؛
می‌خواهند نسل جوان را بی غیرت کنند

 علم‌الهدی در خطبه های نمازجمعه مشهد گفت:

میدان را باید جدی گرفت. نمی‌شود میدان را با شعار و حرف اداره کرد، در کنار این جدی گرفتن باید مجاهدت کرد نه این که تنها عقیده داشت.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

میدان‌داری این میدان وظیفه و تکلیف همه افرادی است که به این فرهنگ دینی معتقد هستند. در این راه باید فداکاری و ایثارگری کرد، انسان نه تنها از مال و جان خود بگذرد بلکه از آبرویش هم باید بگذرد و با همه وجود در این میدان، میدان‌داری کند.

امام جمعه مشهد در تعریف فرهنگ جامعه بیان کرد:

فرهنگ در جامعه توده‌ای از هنجارهاست که جامعه بر مبنای اعتقاد و دینشان به عنوان ارزش، به آن هنجارها وابسته و پایبند هستند اما در این عرصه جامعه در دو بعد دارای مشکلاتی است که بخشی مربوط به دولت‌ها و بخشی مردم به مردم است. دولت‌ها در حوزه فرهنگ تبدیل به ناطق مشفق شده‌اند و نصیحت می‌کنند و مردم نیز نسبت به فرهنگ، با نگاه مشتری‌مدار برخورد می‌کنند، مطالبه فرهنگی دارند اما وارد میدان نمی‌شوند. نه شما مردم نت‌ها با مطالبه می‌توانید فرهنگ را اداره کنید و نه دولت‌ها با نصیحت مشفقانه می‌توانند میدان‌دار این عرصه باشند، میدان جای کار میدانی و مجاهده است، وقتی ارزش‌های دینی می‌شود فرهنگ و فرهنگ می‌شود میدان، با ناهنجاری‌ها در این میدان باید مقابله کرد. در این عرصه هم باید سازندگی داشت و هم با ناهنجار مقابله کرد. خداوند در آیه ۴۱ سوره مبارکه حج می‌فرماید مؤمنین اگر در دنیا مکنت یابند، نماز را بر پا می‌کنند، به مردم امداد می‌رسانند؛ به نیازمندان می رسند و نسبت به افرادی که در زندگی خلأ اقتصادی دارند توجه دارند یعنی در برابر ناداری‌ها و ناکامی‌ها بی‌تفاوت نیستند. این افراد اگر مکنت پیدا کردند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، یعنی با ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها مقابله می‌کنند، این دیگر نصیحت و مطالبه نیست، جلوی ناهنجاری را گرفتن مکنت می‌خواهد.

علم الهدی با بیان این‌که بین گناه و تجاهر به گناه تفاوت وجود دارد اظهار کرد:

همه گناه می‌کنیم، یا در حد لغزش است و یا در موضع عمد اما تجاهر به گناه یعنی تظاهر به نافرمانی و معصیت؛ ممکن است هرکدام در خانه گناه کنیم یا در جایی حرف ناروا و حرکت ناروایی انجام دهیم که به حق کسی تجاوز شود اما تجاهر به گناه یعنی انجام منکری در جامعه که این دهن‌کجی به قرآن و خون شهداست. روزی در کشور ۴۰ هزار مستشار آمریکایی حضور داشتند و زیر چکمه‌های آنان زندگی می‌کردیم اما مردم به فرمان امام راحل و حضور خود، جان دادند، شهید دادند، نظام آمریکایی را ساقط کردند و جاسوسان را بیرون کردند تا اسلام حاکم شود؛ خون‌بهای این شهدا حاکمیت اسلام و حلال و حرام خدا است.

امام جمعه مشهد گفت:

دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی و تجاهر به گناه، سفره دین را از زیر پای نسل جوان ما بیرون بکشد، تلاش می‌کنند با این کار، نسل جوان غیرتش را از دست بدهد و بی‌تفاوت باشد، اگر بی تفاوت شدیم، این بی تفاوتی به بی تفاوتی نسبت به منکرات و ناهنجاری‌ها محدود نمی‌شود، در مقابل همه چیز بی‌تفاوت می‌شویم.

علم‌الهدی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه گفت:

برخی می‌گویند یعنی چه خون‌خواهی کنیم؟ هزینه دارد اما توجه نمی‌کنند که هشت سال دفاع مقدس داشتیم، این همه شهید دادیم، یک وجب از این خاک را ندادیم و دشمن را تا کنار دریای مدیترانه را تعقیب کردیم. دشمن امروز در حال متلاشی شدن و نابودی است، این دشمن با کمال وقاحت و جنایت به تمامیت ارضی ما تجاوز کند، مهمان ما را بکشد و ما هم بی‌تفاوت باشیم؟ می‌گویند خون‌خواهی هزینه دارد، مگر هشت سال دفاع مقدس هزینه نداشت؟ نتیجه آن، شکل‌گیری حلقه مقاومت در کره زمین و شناخته شدن ما به‌عنوان قدرت برتر در عرصه بین‌المللی است که همه معادلات را برهم می‌زند. رهبر معظم انقلاب فرمودند «عقب‌نشینی در هیچ جنگی نه در جنگ نظامی و نه جنگ روانی اگر تاکتیکی نباشد، مورد غضب خداست»، دشمن خودش را باقدرت نشان می‌دهد که اگر شما درصدد خون‌خواهی برآمدید، بگوید چنین و چنان می‌کند تا ما از مجازات متجاوز عقب بنشینیم.

علم الهدی با تأکید بر این‌که بی‌تفاوتی در مقابل گناه، بی‌تفاوتی در مقابل هتک حیثیت و تمام شئون ما را به دنبال دارد ابراز کرد:

رهبری فرمودند «دشمن دارد جنگ روانی می‌کند که چنین و چنان می‌کنیم، این جنگ روانی است و هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند»؛ اقتدار امروز ما اقتدار رقم‌زننده معادلات جدید منطقه و جهان است. امام خمینی (ره) نزدیک به ۴۰ سال قبل فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، آن روز بنده یک جوان بودم و الان پیر شدم، خیلی افراد بچه بودند و الان بزرگ شدند و بسیاری افراد آن زمان در دنیا نبودند، از آن روز تا الان با چشم خودمان داریم می‌بینیم آمریکا با همه توطئه‌ها و نابکاری‌ها هیچ غلطی نتوانست بکند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان