نام منطقه حفاظت‌شده دیزمار «شهید جمهور» شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:12

نام منطقه حفاظت‌شده دیزمار «شهید جمهور» شد

شماره: 25515
Aa Aa

این اقدام در پی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان و به پاس خدمات ارزشمند آن ها انجام شده است.

با تصویب شورای معاونین سازمان حفاظت محیط زیست؛
نام منطقه حفاظت‌شده دیزمار «شهید جمهور» شد

در پی حادثه تاسف‌بار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان با تصویب شورای معاونین سازمان به پاس خدمات ارزشمند آیت الله رئیسی و هیئت همراه این منطقه به نام «شهید جمهور» نامگذاری شد.

شنبه ۵ خرداد در جلسه شورای معاونین سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد در پی شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراه در واقعه سقوط بالگرد منطقه حفاظت شده دیزمار به نام« منطقه حفاظت شده شهید جمهور» نامگذاری شد.

منطقه دیزمار طی مصوبه شماره ۳۴۹ شورای عالی محیط زیست در مورخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ با وسعت بیش از ۶۸ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

منطقه حفاظت شده دیزمار منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان‌های خدآفرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد. 

بدر روز حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و هیئت همراه در منطقه حفاظت شده دیزمار ۲۵ گروه از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تجهیزات پهپادی هوشمند در گروه‌های تجسس مشغول امدادرسانی بودند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان