نرخ تورم کاهش یافت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 5:43

نرخ تورم کاهش یافت

شماره: 23838
Aa Aa

نرخ تورم ماهانه در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۱.۴ درصد در شهریور به ۰.۴ درصد در مهر، تورم نقطه به نقطه از ۳۷.۷ به ۳۶.۱ درصد و نرخ تورم سالانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۵۸.۵ در شهریور به ۵۵.۳ در مهر ماه درصد کاهش یافته است.

گوشت قرمز، مرغ و ماهی صدرنشین تورم؛
نرخ تورم کاهش یافت

جزئیات گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران که با تاخیر منتشر شده در بخش تورم مواد غذایی نشان می‌دهد در مهر ماه ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها، ۳۵.۷  درصد بوده و بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به گروه گوشت قرمز و گوشت ماکیان با ۸۲ درصد است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تجارت‌نیوز، پس از گروه یادشده گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۸۱ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران با ۶۹.۴ درصد، چای، قهوه، كاكائو، نوشابه و آب ميوه با ۴۶.۷ میوه و خشکبار با ۳۸.۴ درصد در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مجموع گزارش جدید مرکز آمار حاکی از کاهش نرخ تورم در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها است به طوری که نرخ تورم ماهانه در این بخش از ۱.۴ درصد در شهریور به ۰.۴ درصد در مهر، تورم نقطه به نقطه از ۳۷.۷ به ۳۶.۱ درصد و نرخ تورم سالانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۵۸.۵ در شهریور به ۵۵.۳ در مهر ماه درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان