نصف خانوارهای ایران خودرو ندارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 16:55

نصف خانوارهای ایران خودرو ندارند

شماره: 20510
Aa Aa

در حالی که ۵۰ درصد از خانوارهای ایران فاقد خودروی شخصی هستند ۲۴میلیون خودروی موجود عملا در مالکیت ۵/ ۱۳میلیون خانوار (از مجموع ۲۷میلیون خانوار موجود) است.

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان آمار مالکیت خودرو را اعلام کرد؛
نصف خانوارهای ایران خودرو ندارند

 آمار مالکیت خودرو برای اولین‌بار از سوی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دنیای اقتصاد، مطابق با آمار منتشر شده ۵۰درصد از خانوارهای کشور فاقد خودروی شخصی هستند و ۲۴میلیون خودروی موجود عملا در مالکیت ۵/ ۱۳میلیون خانوار (از مجموع ۲۷میلیون خانوار موجود) است.

در گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی منتشر کرده خانوارهای ایرانی از منظر داشتن یا نداشتن خودروی شخصی به پنج گروه تقسیم شده‌اند. 

پنج گروه موردنظر عبارتند از:

«خانوارهای فاقد خودرو»، «خانوارهای دارای یک خودرو»، «خانوارهای دارای دو خودرو»، «خانوارهای دارای سه خودرو» و «خانوارهای دارای بیش از سه خودرو.» در این بین سهم خانوارهای فاقد خودرو با 50‌درصد از همه بیشتر است و از آن‌سو خانوارهای دارای بیش از سه خودرو کمترین سهم را دارند.

85‌درصد از خانوارهای ایرانی یا خودرو ندارند یا نهایتا دارای یک خودرو هستند. از آن‌سو اما 15‌درصد از خانوارهای ایرانی بین دو و بیش از سه خودرو دارند. 

این آمار می‌گوید سه‌درصد از خانوارهای ایرانی دارای سه وسیله نقلیه شخصی حداقل چهارچرخ هستند و بیش از 800‌هزار خانوار ایرانی حداقل سه وسیله نقلیه شخصی دارند. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان