نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه های ایران مستقر می شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:37

نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه های ایران مستقر می شوند

شماره: 19879
Aa Aa

مقرر شده در هر دانشگاه یک نماینده ستاد کل نیروهای مسلح حاضر باشد تا قراردادها با نیروهای مسلح و کارهای پژوهشی را پیگیری کند.

با اعلام زلفی گل، وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران؛
نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه های ایران مستقر می شوند

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفتمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری گفت:

قوانین و مقررات پژوهش و فناوری باید ترغیبی و تشویقی و حمایتی باشد و استادان فعال در این زمینه تقدیر شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:
باید دانشگاه پیشرو باشیم. تلاش می کنیم در بودجه سال آینده بودجه بخش پژوهش در دانشگاه را از بودجه کل دانشگاه مستقل کنیم تا از بودجه پژوهش برای دیگر بخش ها هزینه نشود.

وی همچنین گفت:

بر اساس تعامل با ستاد کل قرار شد امریه پسادکتری و امریه سربازی در پارک های علم و فناوری را ستاد کل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری کسب کنند. همچنین قرار شد در هر دانشگاه یک نماینده ستاد کل نیروهای مسلح حاضر باشد تا قراردادها با نیروهای مسلح و کارهای پژوهشی را پیگیری کند. بنا شد برای رساله های دکتری و پایان‌نامه دکتری اگر با نیازهای بخش نیروهای مسلح مرتبط بود کسری خدمت دریافت کند.

او گفت:

رتبه علمی کشور در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است و با تلاش دانشگاهیان شاهد ارتقای آن خواهیم بود. در راستای مرجعیت علمی مجلات علمی باید در پایگاه های داده بین المللی قرار گیرد. براساس آمار ۲۰ مجله در مدت یک سال در نمایه بین المللی قرار گرفته است. طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب ۱۰۱ مجله نمایه شده بود و در ۱۴ماه دولت سیزدهم ۲۰مجله نمایه شده است. این مقالات به جمع مقالات ایران اضافه شده و رتبه ایران را ارتقا داده و موجب رشد علمی نویسندگان هم می شود. برای ارتقای مجلات علمی برنامه داشته باشید. در سال گذشته به مجلات ارتقا یافته که در نمایه های بین المللی مانند اسکوپوس نمایه شدند کمک ۱۰۰میلیون تومان تومانی شده است. سردبیران و مدیر مسئولان مجله هم پایه تشویقی دریافت می کنند. مدیران مسئول و سردبیران مجلاتی که نرخ تاثیر بالا داشته باشند، پایه تشویقی بیشتری دریافت می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:

به دنبال اعتبارات برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه ها هستیم، تا حد خوبی پیش رفته ایم، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم. نگرشی نوین به نظام سنجش در آموزش پژوهش و فناوری و نوآوری داریم. پایه های تشویقی جدید مصوب یکی از راه های اجرای این نگرش نوین است و عضو هیئت علمی براساس میزان تلاش خود می تواند از پایه های تشویقی بهره‌مند شود. همه جوانب فعالیت آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و غیره دیده شده است که باید این پایه های تشویقی معرفی شود. برای مرحله استاد تمامی چهارپایه تشویقی در نظر گرفتیم. برای رسیدن به استاد ممتازی یعنی اگر کسی ۱۰ سال سابقه دارد و فعال باشد می تواند پایه تشویقی قابل‌ توجه و افزایش حقوق ثابت را دریافت کند. آیین نامه حمایت از دانش بنیان ها که در وزارت علوم تدوین شده، فرصت خوبی در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد.

زلفی گل خطاب به معاونان دانشگاه ها گفت:

از طریق روسای دانشگاه ها با استانداران، فرمانداران، شهرداران محل دانشگاه خود ارتباط گرفته و از توانایی آنها استفاده کنید برای نمونه در جلسه ای با استاندار تهران خواستیم با توجه به کمک های ریاست جمهوری در سفرهای استانی به دانشگاه های مختلف مبلغی را هم به دانشگاه های تهران کمک کنند که هزار میلیارد تومان کمک برای دانشگاه های تهران تخصیص یافت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان