نه كار هست نه حقوق مكفى! | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 7:31

نه كار هست نه حقوق مكفى!

شماره: 23394
Aa Aa

بايستى ديد كه در كشورمان اتحاديه خلبانان هواپيماهاى تجارى و مسافربرى تشكيل خواهد شد يا نه چرا كه اين تشكل ميتواند جلوى خروج اين سرمايه هاى ارزنده و بادانش هوانوردى از كشور را بگيرد.

مهاجرت خلبانان با گواهى نامه پايه يكم؛
نه كار هست نه حقوق مكفى!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری اظهار داشت:

امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبانان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند مهاجرت کنند.

احمد رضا عامرى با اشاره به افزایش درخواست رانندگان پایه یک برای مهاجرت تاکید کرد: در حال حاضر برخی از کشورها به رانندگان در بخش حمل و نقل باری هم اقامت و هم حقوق چند هزار دلارى پرداخت می‌كنند و ما امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبانان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند از این طریق به آن کشورها مهاجرت کنند. آن کسی که گواهینامه پایه یک داشته باشد می‌تواند راننده اتوبوس و کامیون باشد و فرصت مهاجرت دار .

در اين ميان با سه تن از خلبان هواپيماهاى مسافربرى در اير لاين هاى كشورمان به گفتگو نشستيم كه پاسخ ايشان به موضوع مهاجرت با گواهينامه پايه يكم را با هم مى خوانيم:

كاپیتان " الف . ر " كه در يكى از ايرلاين هاى داخلى مشغول به كار است مى گويد:

دو نفر از همكاران من كه چيزى حدود ٢٤ و ٢٧ هزار ساعت پرواز تجارى داشتند با دريافت گواهى نامه پايه يكم به كشور آلمان و هلند عزيمت نموده و هر دو راننده تريلى هاى ترانزيت هستند و حقوق ماهيانه ايشان با حقوق سه ماه ما در ايران برايرى مى كند ضمن آنكه ايشان از بسته هاى حمايتى دولت هاى فوق نيز بهره مند ميباشند!

كاپیتان " غ . ك " نيز كه دل پر دردى داشت اينگونه صحبت هاى اش را آغاز كرد:

ما هواپيماى نو و آن چيزى كه بشود با اطمينان خاطر باهاش پرواز كرد را در اختيار نداريم كه بيشتر به خاطر تحريم ها ميباشد اما در همين رابطه حقوق درست و حسابى اى هم نداريم كه لااقل دلخوش به آن باشيم! من قصد مهاجرت ندارم چون عقيده ام اين است مهاجرت و حضور در كشورى غير هم ريشه و هم زبان مشكلات خاص خودش را داشته و دارد اما بدم نمى آيد كه با همين مدرك خلبانى با حدود ٣٠ هزار ساعت پرواز به هندوستان بروم و چند سالى در ايرلاين هاى آنجا پرواز كنم و بازگردم البته بازهم مىگويم قصد مهاجرت ندارم.

وى گفت:

خلبانانى را سراغ دارم كه هم اكنون در حال گذراندن مراحل دريافت گواهينامه رانندگى پايه يك بوده تا بتوانند جهت ادامه زندگى و امرار معاش بعنوان راننده به اروپا نقل مكان نمايند.

اما كاپیتان " م . م " بعنوان آخرين نفر مورد سئوال ما نيز اينگونه مى گويد:

رانندگى پايه يك در جاده هاى كشورمان مثل خلبانى با جت جنگنده تك موتور است كه بسيار سخت و چالش برانگيز است و دقيقا" همانند شغل ما خطرناك و همراه با دلهره و ترس!

او در ادامه توضيح داد:

سئوال من از شماى خبرنگار و مسئولين اين است چرا يك خلبان كه اين همه هزينه كرده تا به اينجا رسيده و اين همه از وقت زندگى اش را صرف كرده تا الان بعنوان يك خلبان به دنبال مهاجرت باشد!؟ قطعا" بعد از مورد هواپيماهاى تاريخ گذشته و فرسوده ميزان حقوق دريافتى باعث و بانى اصلى تفكرات مهاجرت پذيرى ايشان مى باشد ! امروز خلبانان تجارى در كشورمان به جزء دو يا سه ايرلاين از پائين ترين حقوق دريافتى و مزايا برخوردارند كه همين امر باعث دلسردى يك خلبان به شغل حساس و پر استرس اش مى شود! من خلبانانى را سراغ دارم كه در بازگشت از پرواز به جاى رفتن به منزل با تعويض البسه خود اسنپ كار ميكند! خب طبعا" وقتى در اروپا به رانندگان پايه يكم حقوق و مزاياى عالى مى دهند همه فكر مهاجرت به سرشان مى زند! مگر يك انسان چقدر عمر از خدا ميگيرد كه بخواهد نصف آن را با مضيقه و بدبختى و ندارى سپرى نمايد!؟

بهر حال بايستى ديد كه در كشورمان اتحاديه خلبانان هواپيماهاى تجارى و مسافربرى تشكيل خواهد شد يانه چرا كه اين تشكل ميتواند جلوى خروج اين سرمايه هاى ارزنده و بادانش هوانوردى از كشورمان را بگيرد. امروزه اكثر خلبانان بيكار بر اين باورند كه نه كار هست و نه حقوق و مزاياى مكفى!

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان