هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران ۲۳.۵ میلیون تومان اعلام شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 13:53

هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران ۲۳.۵ میلیون تومان اعلام شد

شماره: 24635
Aa Aa

او گفته عده‌ای تلاش می‌کنند افزایش دستمزد کارگران را تورم‌زا نشان بدهند؛ افزایش نرخ ارز و دلار و سکه باعث تورم می‌شود نه حقوق کارگران و کارمندان.

نایب رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران؛
هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران ۲۳.۵ میلیون تومان اعلام شد

نایب رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران از آغاز به کار کمیته دستمزد کانون با هدف بررسی هزینه‌ها و محاسبه تورم سبد معیشت خانوارهای کارگری خبر داد و هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ۲۳.۵ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محسن باقری در یک نشست خبری اظهار کرد:

معتقدیم که دستمزد با تورم رابطه معناداری ندارد ولی عده‌ای تلاش می‌کنند افزایش دستمزد کارگران را تورم‌زا نشان بدهند در حالی که افزایش نرخ ارز و دلار و سکه باعث دامن زدن به تورم می‌شود نه حقوق کارگران و کارمندان و اگر منطقی تصمیم‌گیری شود می‌بینیم در این اوضاع اقتصادی حداقل مزد بیشتر شود، قدرت خرید کارگران را افزایش داده‌ایم. متأسفانه با ایجاد بازارهای دلالی و واسطه‌گری و سفته‌بازی بسیاری از مشاغل و صنایع بیکار شده و به سمت مشاغل خدماتی سوق یافته است. در حال حاضر تعداد نیروهای خدماتی بیشتر شده و به لحاظ کارگاهی ۷۰ درصد کارگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند ولی نرخ رشدشان در بین کارگران کشور کمتر از ۱.۶ درصد است. برخی شرکتها در بورس وارد شده و منتظر سبز شدن بورس هستند.

وی با بیان اینکه در شورای عالی کار قدرت چانه‌زنی و حمایت بیرونی حرف اول را می‌زند گفت:

باید مشخص شود کدام یک از حداقل‌ها قرار است به سایر سطوح مزدی تسری یابد. در طول سالیان سال در شورای عالی کار حداقل حقوق به عنوان پایه تعیین شده و سپس به جدول ۳۰ سالانه جبران خدمت تسری یافته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان