هزینه نگهداری سارقان ماهانه ۱۰ میلیون تومان است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:59

هزینه نگهداری سارقان ماهانه ۱۰ میلیون تومان است

شماره: 19372
Aa Aa

برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا عنوان کرد؛
هزینه نگهداری سارقان ماهانه ۱۰ میلیون تومان است

مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا در سومین نشست شورای عالی صبر با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد گفت:

هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالیست که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات موثری پیشگیرانه انجام داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است. اکنون ۱۰۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری است و این کارشناسان تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی بر این است که مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند. در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد. علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات را حل و فصل می‌کنند.

وی افزود:

صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است. سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و با اجتماعی شدن مجرمان گفت:

هر چه در پیش رویداد‌ها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویداد‌ها گرفتاری کمتری خواهیم داشت بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویداد‌ها مؤثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد:

تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاست‌های این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش برویم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان