هفتاد درصد از زنان بی حجاب متولد دهه هفتاد و شصت هستند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 15:38

هفتاد درصد از زنان بی حجاب متولد دهه هفتاد و شصت هستند

شماره: 22808
Aa Aa

بیش از ۳۴ درصد زنان بی حجاب تهران خانه‌دار بوده و و همسران ۶۹.۶ درصد از زنان متاهل بی حجاب موافق با نوع پوشش و بی حجابی آنها هستند.

پژوهش معاونت زنان ریاست جمهوری اسلامی ایران؛
هفتاد درصد از زنان بی حجاب متولد دهه هفتاد و شصت هستند

زینب غدیری، دبیر كارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با رادیو گفت وگو عنوان کرد:

براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذكر مودبانه را می‌پذیرند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:
براساس نتایج پژوهش انگیزه شناسی زنان بی‌حجاب تهران كه در خرداد ماه ۱۴۰۲برگزار ش، ۴۴،۸ درصد بانوان بی‌حجاب در تهران تذكر مودبانه در مورد پوشش خود را می‌پذیرند.

وی افزود:

طبق این پژوهش ۳۹،۲ درصد از زنان بی حجاب تهران جوانان رده ۲۳ تا ۳۲ سال و متولدین دهه هفتاد، ۳۰.۷ درصد گروه سنی ۳۳ تا ۴۲ و متولیدن دهه ۶۰ ، ۱۹.۹ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال دهه هشتادی، ۹.۴ درصد گروه سنی ۴۳ تا ۵۲ سال متولدین دهه پنجاه و ۸ درصد نیز گروه سنی ۵۳ تا ۶۲ سال و متولیدن دهه ۴۰ بودند. ۳۷,۲ درصد از زنان بی حجاب تهران در تحقیقات انگیزه شناسی دارای مدرك دیپلم و ۳۱.۲ درصد مدرك كارشناسی و ۱۸.۱ درصد زنان بی حجاب مدرك فوق دیپلم و ۹.۴ درصد مدرك كارشناسی ارشد و ۱.۸ درصد مدرك دكتری و ۱.۴ درصد نیز تحصیلات زیر دیپلم داشتند. ۳۴،۹ درصد زنان بی حجاب این پژوهش خانه دار،۲۵.۱ درصد دانشجو ، ۱۹.۳درصد شاغلین آزاد، ۱۴.۳درصد كارمند و ۴.۱ درصد بیكار و ۱ درصد از قشر معلمان و ۰.۸ درصد از قشر اساتید و ۰.۴ درصد پشت كنكوری و۰.۱ درصد بازنشسته بودند.

غدیری اظهار داشت:

۴۶,۶ درصد زنان بی حجاب مجرد و ۴۲.۸ درصد زنان متاهل، ۸.۷ درصد آنها مطلقه و همسر ۱.۹ درصد از زنان فوت شده است و همسر ۶۹.۶ درصد از زنان موافق با نوع پوشش و بی حجابی آنها بوده و ۱۷.۲ درصد از همسران نیز مخالف پوشش بوده اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان