پاکدامنی محل نزاع غرب با ما است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 21:59

پاکدامنی محل نزاع غرب با ما است

شماره: 24576
Aa Aa

انقلاب ما نظیری ندارد و منحصر به فرد است اما  غرب امروز مقابل ما قرار دارد و غرب نهایت توحش است| حیا، پوشش و حجاب مهم‌ترین سنگر گفتمانی ما در مبارزه با غرب است. سال قبل برای ما فتنه درست کردند چون می‌دانند این بخش محل نزاع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
پاکدامنی محل نزاع غرب با ما است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در دومین «همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» گفت:

ما از خانواده در حالی صیانت می‌کنیم که غرب آن را از دست داده است؛ حاصل تمدن غربی امروز فروپاشی خانواده بوده و عفت و پاکدامنی محل نزاع غرب با ما شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

انقلاب ما انقلابی بزرگ و تمدنی از جنس بعثت انبیا است. انقلاب ما یک تحول صرفا سیاسی، طبقه‌ای و قدرتی نیست؛ این انقلاب نظیری ندارد و منحصر به فرد است. مهم‌ترین جنبه انقلاب اسلامی جنبه مردمی بودن آن است که آن را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند.

وی با اشاره به دوره‌های تمدنی و تاریخی ادوار گذشته اظهار کرد:

ما در دوره سوم زایش تمدنی قرار گرفته‌ایم و انقلاب اسلامی ما نتیجه حرکت معنادار بیش از ۱۰۰ ساله‌ای بوده است که با پیروزی جریان و مکتب عقلی، اجتهادی، فقهی و اصولی در جهان اسلام در حوزه شیعی غلبه پیدا کرده و از مرحوم وحید بهبهانی، آخوند خراسانی، میرزای شیرازی و... در امام خمینی (ره) به قله خود رسیده است و امام میراث‌دار چنین جایگاه تاریخی است. فقه، عرفان و فلسفه در وجود امام (ره) هم‌نشین است. فقه، اصل و پایه کار است و فلسفه و عرفان هم وجود دارد و نظریه هزار ساله ولایت فقیه حاکم می‌شود و در این دوره سوم مرجعیت یک حوزه مستقلی از دولت را شکل می‌دهد که در انتها منجر به تشکیل حاکمیت دینی و نظام جمهوری اسلامی می‌شود. آغاز انقلاب اسلامی آغاز یک دوره جدید است که منجر به ایجاد تمدن نوین می‌شود.

وی افزود:
ما امروز جایگاه برتری داریم و در گام دوم انقلاب اسلامی با کلید واژه «تحول» با سرعت در حرکت رو به جلو هستیم. قصه غزه پر غصه است اما یک الهیات فرهنگی جدید از درون آن بیرون آمده است. غربی‌ها که تلاش می‌کردند دنیا را یک دهکده جهانی نشان دهند و انقلاب اسلامی آمد این نگاه را تغییر داد. چون انقلاب اسلامی ماهیت شالوده شکنانه دارد جبهه مقاومت برخواسته از انقلاب اسلامی هم همین ماهیت را دارد و کار را پیش می‌برد. غرب امروز مقابل ما قرار دارد و غرب نهایت توحش است.

وزیر فرهنگ بیان کرد:

حیا، پوشش و حجاب مهم‌ترین سنگر گفتمانی ما در مبارزه با غرب است. سال قبل برای ما فتنه درست کردند چون می‌دانند این بخش محل نزاع است؛ ما از خانواده در حالی صیانت می‌کنیم که غرب آن را از دست داده است.

به گفته اسماعیلی با ورود به موضوعی مانند «بریکس» می‌توانیم اقتدار فرهنگی تمدنی خود را نشان دهیم چرا که این‌ها تنها زمینه همگرایی سیاسی و اقتصادی نیستند و در ابعاد فرهنگی هم مهم هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان