پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 18:15

پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست

شماره: 22148
Aa Aa

گردشگران خارجی پس از پلمب آواره خیابان‌ها می‌شوند| دولت توان مالی مرمت بنا‌های تاریخی را ندارد؛ می‌گویند می‌خواهد آثار تاریخی را تاراج کند.

وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران؛
پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در سفر به شاهین‌دژ اظهار کرد:

منابع و هزینه‌های ما محدود است و با معجزه نمی‌شود این محدودیت‌ها را جبران کرد بلکه باید راهکار ارائه داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

ما یک راهکار برای این موضوع پیدا کردیم که مورد هجمه سنگین رسانه‌ها قرار گرفته و می‌گویند دولت می‌خواهد آثار تاریخی کشور را تاراج کند. از آنجایی که دولت توان مالی برای مرمت و احیای بنا‌های تاریخی را ندارد در نظر دارد از بخش خصوصی برای مشارکت در مرمت این آثار استفاده کند. این موضوع در چارچوب قانون است و مردم در این طرح هم سرمایه‌گذاری کرده هم پس از مرمت بنا‌های تاریخی را مدیریت می‌کنند. مرمت بنا‌های تاریخی توسط بخش خصوصی پیش از مسئولیت من آغاز شده و بنده تنها به این طرح سرعت داده‌ام چرا که اگر این آثار مرمت نشود تخریب شده و از بین خواهد کرد.

ضرغامی گفت:

یک مدیر نباید مشکلات را توصیف کند بلکه وظیفه او ارائه راهکار و اقدام عملی است و بهترین راه توسعه کشور مشارکت دادن مردم است چراکه دولت و مجلس منابع کافی ندارند. مدیران باید موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کنند و ما در این راستا یک آمایشی انجام دادیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کردیم که می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.
او گفت:

وقتی خانه عامری‌ها در کاشان پلمب می‌شود در حالی که گردشگر خارجی در این هتل اقامت داشته و افراد زیادی اتاق‌های آن را رزرو کرده اند این افراد پس از پلمب کردن آواره خیابان‌ها می‌شوند و با چنین کاری ضربه مهلکی به صنعت گردشگری کشور وارد می‌شود. پلمب کردن مکان‌های اقامتی به‌دلیل بی حجابی راهکار نیست. اگر من چنین جمله‌ای را می‌گویم برخی‌ها اینطور تبلیغ می‌کنند که ضرغامی مخالف حجاب است اما تنها هدف و منظور من این است که پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان