چند قطعه هنری در اصفهان به سرقت رفت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 0:09

چند قطعه هنری در اصفهان به سرقت رفت

شماره: 24411
Aa Aa

گفته شده موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان به دلیل مرمت‌ به‌صورت نیمه‌تعطیل فعالیت می‌کرده و اکثر اشیا آن در مخزن امن نگهداری می‌شده است. 

دزدی چند قطعه از تزئینات هنرهای سُنتی معاصر؛
چند قطعه هنری در اصفهان به سرقت رفت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:

سارقی که قصد ورود به مخرن موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان را داشت چند شیء معاصر دارای ارزش هنری این گنجینه را به سرقت بُرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا،حمیدرضا مُحققیان افزود:

سارقی با صعود از داربست‌ها قصد ورود به موزه هنرهای تزئینی ایران را داشت که پاسداران یگان حفاظت با او درگیر و مانع ورود و دسترسی او به مخزن اصلی شدند. با این حال سارق هنگام فرار با شکستن شیشه‌های تالار جنوبی اقدام به سرقت چند قطعه از تزئینات هنرهای سُنتی دوران معاصر این گنحینه که واجد ارزش هنری است کرد. با توجه به شواهد موجود هم‌اکنون سارق تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

وی گفت:

از ۲ ماه گذشته با توجه به انجام مرمت‌های اساسی در موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان این محل به‌صورت نیمه‌تعطیل فعالیت می‌کرد و اکثر اشیا آن در مخزن امن موزه نگهداری می‌شد. با توجه به نصب داربست‌های متعدد در دیواره‌های گنحینه و انجام عملیات‌ مرمت در موزه هنرهای معاصر که در جوار این محل قرار دارد سارق قصد ورود به این بنا را داشت که با ورود به موقع یگان حفاظت هدف او برای سرقت از مخزن موزه نافرجام ماند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان