کانادا اجازه برگزاری انتخابات نداد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 8 تير 1403 - 19:51

کانادا اجازه برگزاری انتخابات نداد

شماره: 25751
Aa Aa

رأی‌دهندگان باید شناسنامه یا کارت ملی همراه داشته باشند| در آمریکا ایرانیان رأی می دهند| اگر کاندیداها نتوانند اکثریت مطلق آرا را به دست بیاورند انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود| کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند.

انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر آغاز می شود؛
کانادا اجازه برگزاری انتخابات نداد

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در یک نشست خبری اظهار کرد:

وزارت امور خارجه مسئولیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور را دارد و ۳۴۴ شعبه برای خارج از کشور تعریف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

در کشور کانادا اعلام کردند مجوز انتخابات در این کشور از ناحیه دولت مربوطه صادر نشده است  و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار نمی‌شود. در آمریکا شعبی تعیین شده است که ایرانیان با مراجعه به شعب و با گذرنامه می‌توانند رأی دهند. در کشور آمریکا رأی‌گیری به صورت حضوری است.

وی اظهار داشت:

روز جمعه هشتم تیرماه رأس ساعت ۸ صبح در کشور و همینطور خارج از انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم خواهیم داشت. مدت زمان اخذ رأی بر اساس قانون ۱۰ ساعت است. به جهت احراز هویت رأی‌دهندگان ما بر اساس قانون یا شناسنامه یا کارت ملی از رأی‌دهنده درخواست داریم و باید همراه آنها باشد.

او گفت:

به لحاظ محدودیت قانونی انتخابات با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود و دستگاه الکترونیکی حاضر در شعب اخذ رای برای احرازز هویت رأی دهندگان است.

او اعلام کرد که تعرفه‌ ها با طراحی ایرانی اسلامی طراحی شده است.

وی گفت:

تبلیغات انتخاباتی نامزدها تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد.

اسلامی گفت:

اگر کاندیداها نتوانند در مرحله اول اکثریت مطلق آرا را به دست بیاورند انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشتند راهی مرحله دوم خواهند شد. در انتخابات مجلس آرای صحیح مبناست اما در انتخابات ریاست جمهوری اکثریت مطلق آرای شرکت کنندگان ملاک است یعنی کلیه آرا چه صحیح چه باطل. اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود انتخابات در ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

او با بیان این که کسانی که متولد  ۸۵/۰۴/۱۵ به قبل هستند می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند بیان کرد:

کسانی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری رای نداده باشند می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان