گشت‌ ویژه پلیس برای مبارزه با جرائم خشن آغاز به کار کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:59

گشت‌ ویژه پلیس برای مبارزه با جرائم خشن آغاز به کار کرد

شماره: 19451
Aa Aa

هدف از این گشت‌ها برخورد با مجرمین جرائم خشن، سارقان به عنف، زورگیر، خفت‌گیر، مجرمان وقیح و گستاخ عنوان شده است. 

مجرمان تا کنون چهره قاطع پلیس را ندیده اند؛
گشت‌ ویژه پلیس برای مبارزه با جرائم خشن آغاز به کار کرد

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در مراسم آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس پایتخت برای مقابله با جرائم گفت:

در راستای صدور دستور فرماندهی انتظامی کل کشور پس از یک ماه برنامه‌ریزی آماده اجرای گشت‌های ویژه در تهران هستیم و این گشت‌ها از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه هدف اصلی این گشت‌ها برخورد با مجرمین جرائم خشن، سارقان به عنف، زورگیر، خفت‌گیر و همچنین مجرمان وقیح و گستاخ است گفت:

این افراد باید چهره قاطع پلیس را هم مشاهده کنند و به نظر می‌رسد که تا کنون این چهره را مشاهده نکرده‌اند.

او ادامه داد:

این گشت‌ها پس از یک ماه تمرین و سازماندهی آماده‌اند تا برای برخورد با این مجرمان وارد عمل شوند. پلیس هفت طرح ویژه را در تهران اجرا می‌کنند. بخش اول ۲۱۰ واحد گشت‌های پلیس است که در ۲۱۰ محور بزرگراهی تهران فعالیت خواهد کرد. همچنین فعالیت این گشت‌ها در محورهای فرعی مکمل اقدامات پلیس خواهد بود. در محله‌های آلوده مانند شوش مولوی و هرندی نیز۳۰۰ نفر از همکاران پلیس در ایستگاه‌های ده‌گانه پلیس فعالیت خواهند کرد.‌ بخش بعدی طرح‌های پلیس راه‌اندازی گشت‌های عملیاتی واکنش سریع پلیس آگاهی است که مرکب از تیم‌های ویژه عملیات آگاهی و موتوری است‌. همچنین راه‌انداری پلیس‌یار محله و بهره‌مندی از شرکت‌های انتظام پیش‌بینی شده است. در کنار این‌ها استفاده سازمان‌یافته از نگهبان محله در محله‌های اقماری نیز در دستورکار است‌.

وی گفت:

هفتمین طرح برای برخورد با موتورسواران قانون‌گریز است. برای اینکه بتوانیم تلاش‌هایمان راتکمیل کنیم در این بخش هم به طور ویژه برنامه‌ریزی کردیم. طرح‌های هفت‌گانه برای مقابله قاطع و ارتقا امنیت از امروز با این نمایش اجرا و شروع خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های جدی برداریم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان