یکی از آزادترین دانشگاه‌های جهان را می‌توانید در ایران پیدا کنید | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 22:25

یکی از آزادترین دانشگاه‌های جهان را می‌توانید در ایران پیدا کنید

شماره: 24182
Aa Aa

ما موظف به رعایت قوانین کشور، دین و شرع هستیم. اگر قرار باشد قشر فرهیخته ما بخواهد به قانون احترام نگذارد از بقیه اقشار چه انتظاری داریم؟

 محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران؛
یکی از آزادترین دانشگاه‌های جهان را می‌توانید در ایران پیدا کنید

 محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه‌ روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف گفت:

ما به عنوان یک کشور استقلال و آزاد از استقلال همه ملت ها و کشورها حمایت می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی در پاسخ انتقادات برخی دانشجویان گفت:

بخشی‌هایی از حرف‌های شما حرف حساب است و جواب ندارد. بخشی دیگر با اطلاعاتی که عرض می‌کنم شاید برایتان رفع ابهام شود. واقعا با پیروزی انقلاب اسلامی ما کجا بودیم الان کجا هستیم و کجا خواهیم رفت؟ بعد از انقلاب، جنگ به ما تحمیل شد ما آن زمان 170 هزار دانشجو داشتیم و دانشگاه‌های ما فقط کارشناس تربیت می‌کردند. ما نخبگان خود را برای دکتری اعزام می‌کردیم خارج. تعدادی برمی‌گشتند تعدادی برنمی‌گشتند. تعداد مستندات علمی کشور قبل انقلاب 500 سند علمی بود الان فقط بین المللی آن بیش از 70 هزار سند علمی است. روزی اساتید ما آرزو داشتند اسم‌های ایرانی بالای مقالات زده شود. ما الان دنبال این هستیم که استادانمان مجلات علمی داشته باشند و نظریاتشان در دنیا مطرح و کتاب هایشان چاپ شود. 

زلفی گل اظهار داشت:

یکی از آزادترین دانشگاه‌های جهان را می‌توانید در ایران پیدا کنید مشروط بر اینکه قوانین و مقررات احترام گذاشته شود. اگر قرار باشد قشر فرهیخته ما بخواهد به قانون احترام نگذارد از بقیه اقشار چه انتظاری داریم؟ می‌توانید بررسی کنید که این آزادی فعلی در دانشگاه‌های ما در کدام دانشگاه‌های دیگر جهان وجود دارد؟ ما موظف به رعایت قوانین کشور هستیم؛ علاوه بر قوانین کشور، موظف به دین و شرع هستیم. من به عنوان وزیر علوم موظف به اجرای قانون هستم و اگر این نباشد شما باید به من اعتراض کنید.

زلفی گل در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص برکناری ریاست دانشگاه شریف نیز گفت:

طبیعی‌ست مدیری که باید با آن کار کنم باید هماهنگ باشد. تغییر مدیریت‌ها به سمت جلو هست مثل مشعل المپیک که به نفر بعدی می‌دهند. این توهین یا تخریب یا... نیست. شاید یک روزی هم دولت تشخیص بدهد که فردی به جای من بیاید تا هماهنگ‌تر باشد. در زمین فوتبال هم سرمربی تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی وارد زمین یا از آن خارج شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان