یک فروند هواپیمای ایرانی تهدید به بمب گذاری شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 2:24

یک فروند هواپیمای ایرانی تهدید به بمب گذاری شد

شماره: 19690
Aa Aa

رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفته مداخله‌ای در مسیر پرواز هواپیمای ماهان در آسمان هند صورت گرفته که مبتنی بر یک گزارش تأیید نشده اولیه‌ است.

رسانه‌های هندی اعلام کردند؛
یک فروند هواپیمای ایرانی تهدید به بمب گذاری شد

رسانه‌های هندی اعلام کردند که یک هواپیمای ایرانی تهدید به بمب‌‌گذاری شده و از برج مراقبت فرودگاه دهلی درخواست فرود اضطراری کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، بنا بر گزارش این رسانه‌ها، پلیس دهلی ساعت 9:20 امروز (به وقت محلی) اعلام کرده که پیامی مبنی بر "تهدید به بمب‌گذاری" از هواپیمای ماهان ایران دریافت کرده و خلبان این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده اما مقامات هواپیمایی هند به علت "مشکلات فنی" از فرود این هواپیما در فرودگاه دهلی نو جلوگیری کردند.

گفته می‌شود مقامات کنترل ترافیک هوایی هند پس از دریافت اطلاعات، هواپیمای ایرانی را به فرود در فرودگاه "جایپور" هدایت می‌کنند اما خلبان این هواپیما با اینکه برای مدتی ارتفاع خود را کاهش داده بود از تغییر مسیر به سمت این فرودگاه خودداری کرده، بار دیگر اوج گرفته و به مسیر خود به سمت گوانگژو ادامه می‌دهد.

جنگنده‌های نیروی هوایی هند در جریان این تصمیم خلبان این هواپیما را تا خروج از آسمان هند اسکورت می‌کنند.

هواپیمای پرواز تهران-گوانگژو شرکت هواپیمایی ماهان که ساعت 4:19 دقیقه بامداد امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم چین بوده در جریان این اتفاق پس از چند بار چرخیدن در آسمان هند به مسیر قبلی خود به سوی چین ادامه می‌دهد.

کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در رابطه با اتفاق پیش آمده، گفت:

براساس اطلاعاتی که داریم ساعتی پیش مداخله‌ای در مسیر پرواز هواپیمای ایرانی شرکت ماهان در آسمان هند صورت گرفته که مبتنی بر یک گزارش تأیید نشده اولیه‌ بوده است. بعد از بررسی‌های به عمل آمده، تصمیم بر ادامه مسیر گرفته شد و هواپیمای ایرباس تا ساعتی دیگر در گوانگژو به زمین می‌نشیند. اطلاعات تکمیلی بعد از اتمام پرواز و فرود هواپیمای ایرانی در ارتباط با خلبانان کسب می‌شود و راویت کامل‌تر طرف ایرانی ماجرا منتشر می‌شود.

  •  

شرکت هواپیمایی ماهان در واکنش به خبر تهدید به بمبگذاری هواپیمای ایرباس A۳۴۰ این شرکت در مسیر تهران به گوانجو اعلام کرد:

این پرواز در زمان مقرر در سلامت کامل به زمین نشسته است.

هواپیمایی ماهان در خصوص خبر رسانه هندی درباره درخواست خلبان پرواز تهران - گوانجو هواپیمایی ماهان برای فرود اضطراری در فرودگاه هند، اعلام کرد:
در پی انتشار ادعایی مبنی بر «تهدید به بمب‌گذاری در پرواز شرکت هواپیمایی ماهان بر فراز هند و درخواست فرود اضطراری» روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع رساند هواپیمای مسافری ایرباس ۳۴۰ این شرکت از مبدأ تهران به مقصد گوانجو در کشور چین در حرکت بوده است و خلبان به محض اطلاع از احتمال بمب‌گذاری در پرواز مراتب را با مرکز مراقبت در میان گذاشته و به تشخیص مرکز کنترل عملیات ماهان مبنی بر ساختگی بودن این ماجرا و امنیت کامل پرواز به مسیر خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد طرح چنین گزارشاتی در شرایط کنونی بین‌المللی و داخلی به‌منظور برهم زدن امنیت و آرامش روانی مطرح شده است. شرکت هواپیمایی ماهان در راستای اهداف عالیه خود که در درجه اول حفظ امنیت پرواز و همچنین خدمت‌رسانی مطلوب به مسافرین بوده است عزم خود را بیش از پیش جزم کرده است. شایان ذکر است این پرواز در زمان مقرر در سلامت کامل به زمین نشسته است.
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان