۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات ایران جان باختند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 0:16

۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات ایران جان باختند

شماره: 19576
Aa Aa

به جزئیات تعداد تفکیکی جان باختگان پلیس و حاضران در تجمعات اعتراضی به مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد و منبع آمار اعلامی اشاره نشده است.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات ایران جان باختند

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات و نیرو‌های پلیس در تجمعات اخیر جان باختند.

به گزارش اسپادانا خبر، این آمار را صداوسیما در بخش خبری ۱۴ امروز پنجشنبه اعلام کرد.

صداوسیما به جزئیات تعداد تفکیکی پلیس و حاضران در تجمعات اشاره‌ای نکرده و منبع این آمار خود را نیز اعلام نکرده است.

تهران و شهر‌های دیگر در چند روز اخیر شاهد اعتراضات در واکنش به مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد بود.

  •  

حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

به دنبال انتشار فراخوان‌های کورکورانه دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری اعتراضات غیرقانونی عده‌ای از افراد با بی توجهی به تذکرات پلیس قصد جهت دهی به این اعتراضات و برهم زدن نظم و امنیت عمومی و ایراد خسارت به تعدادی از واحدهای صنفی را داشتند که با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.

وی گفت:
۱۲۸ نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحدهای صنف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

او حساب مردم از اغتشاشگران را جدا دانست:

برخورد با اغتشاش‌گران، آسیب زنندگان به بیت المال و برهم زنندگان نظم عمومی مطالبه جدی شهروندان است.

وی افزود:

بر اثر تیراندازی اغتشاشگران تعدادی از شهروندان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. با اقدام به موقع پلیس و همکاری خوب مردم سه نفر از عاملان تیراندازی شناسایی و دستگیر شدند.

  •  

علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان نیز با بیان اینکه مصداق پروژه کشته‌سازی دشمن قتل فواد قدیمی در دیواندره است که او را جلو محل کارش کشته‌اند گفت:

در جریان اعتراضات به مرگ مهسا امینی تعداد معترضین زخمی‌ به اندازه یک پنجم زخمی‌های نیروی انتظامی نیست. چندین بار به مردم توصیه کرده‌ایم که خانواده‌ها مراقب فرزندانشان باشند که گول صحبت‌ها و توطئه‌های ضدانقلاب نخورند. دشمن و عوامل ضدانقلاب به دنبال ایجاد ناامنی است و امنیت پایدار ما را برنمی‌تابد.

وی افزود:

دشمن همواره به دنبال بهانه است تا آن را دستاویزی برای ضربه زدن به امنیت استان و کشورمان کند و این بار نیز مرگ مهسا امینی را بهانه کرده‌اند هر چند ما خود متاسف و متاثر از مرگ این دختر کردستان هستیم. دشمن به دنبال پروژه کشته‌سازی است تا آن را به گردن نیروهای مسلح و امنیتی بیندازد و مصداق آن قتل فواد قدیمی در دیواندره است که او را جلو محل کارش کشته‌اند.

وی ادامه داد:

در جریان اعتراضات اخیر کردستان هم پلیس با معترضین مدارا کرده وتلاش این بوده با خواهش و توصیه از تجمعات غیر قانونی جلوگیری کنیم.

او به مردم خصوصا جوانان و نوجوانان توصیه کرد از حضور در تجمع‌های غیرقانونی خودداری کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان