۲۷۰ شهر ایران دچار تنش آبی هستند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 3:49

۲۷۰ شهر ایران دچار تنش آبی هستند

شماره: 20735
Aa Aa

تامین هر مترمکعب آب شرب برای دولت ۱۰هزار تومان هزینه دارد اما در بخش خانگی کمتر از ۱۰۰۰ تومان به ازای مصرف هر مترمکعب از مشترکان دریافت می‌شود.

آب ۱۷ هزار مشترک بدمصرف در تهران قطع شد؛
۲۷۰ شهر ایران دچار تنش آبی هستند

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب وفاضلاب ایران گفت:

متوسط قبض آب پرمصرف ها ۵۰۰ هزار تومان ثبت شده اما ممکن است این عدد به دو تا سه میلیون تومان هم برسد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

پس از قطع آب ۱۷ هزار مشترک بدمصرف در تهران میزان بدمصرف ها از هشت درصد به پنج درصدکاهش یافته است. تعداد مشترکان بدمصرف معادل چهار درصد مشترکان است و به این دسته از مشترکان ابتدا اخطار داده می شود در صورت عدم رعایت به طور موقت آب آن ها قطع می شود. مشترکان پرمصرف آب در تهران از ۴۸ درصد به ۳۵ درصد و مشترکان بدمصرف تهرانی از ۸ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۲۷۰ شهر کشور دچار تنش آبی هستند اظهار کرد:

وی با بیان اینکه  قیمت تمام شده آب در بخش بهره‌برداری ۴۰۰۰ تومان و در بخش اجرا حدود ۶۰۰۰ تومان است گفت:

تامین هر مترمکعب آب شرب برای دولت ۱۰هزار تومان هزینه دارد اما در بخش خانگی به طور متوسط کمتر از ۱۰۰۰ تومان به ازای مصرف هر مترمکعب از مشترکان دریافت می‌شود و متوسط رقم دریافتی از مشترکان در تمامی بخش‌های مصرفی ۱۵۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب است.

او گفت:

میزان هدررفت آب از شبکه توزیع ۲۵ درصد است. از صنایعی مثل صنایع غذایی و دارویی که نیاز به مصرف آب از شبکه دارند، خواسته شده تا در زمینه اصلاح شبکه و کاهش هدررفت سرمایه گذاری کنند تا ۲۵ درصد از مقداری که از هدررفت جلوگیری شده به صنعت سرمایه‌گذار تخصیص یابد. با بخشنامه جدیدی که ابلاغ شده صنایع جدید نمی‌توانند از شبکه یا منابع آب شرب، آبی دریافت کنند و باید از ابتدا به فکر تامین آب از پساب یا منابع غیرمتعارف باشند و صنایع در مدار بهره‌برداری فعلی نیز باید به دنبال جایگزینی منابع تامین آب خود با پساب و منابع غیرمتعارف باشند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان