۴ هکتار از مراتع سمیرم سوخت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 2 مرداد 1403 - 0:01

۴ هکتار از مراتع سمیرم سوخت

شماره: 25936
Aa Aa

علت حادثه بی احتیاطی در رها کردن ته سیگار در کنار جاده بخشی از مراتع حاشیه جاده روستای رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم ارزیابی شده که به علت وزش تندباد و شدت گرما حریق گسترش یافته است.

رها کردن ته سیگار منجر به حریق شد؛
۴ هکتار از مراتع سمیرم سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:

رها کردن ته سیگار منجر به حریق شد و چهار هکتار از مراتع و پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی پادنای سمیرم در آتش سوخت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، منصور شیشه فروش اظهار داشت:

آتش‌سوزی بخشی از مراتع حاشیه جاده روستای رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم را در برگرفت. حریق پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری بسیج، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های محلی مهار شد. علت حادثه بی احتیاطی در رها کردن ته سیگار در کنار جاده ارزیابی شد که به علت وزش تندباد و شدت گرما حریق گسترش یافت.

شیشه فروش یا بیان اینکه عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است تاکید کرد:

از گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور عرصه‌های طبیعی و مراتع و جنگل‌ها تقاضا داریم از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی افزود:

همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات بپرهیزند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان