۸۰ درصد مردم موافق رعایت الزامات حجاب هستند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:58

۸۰ درصد مردم موافق رعایت الزامات حجاب هستند

شماره: 21771
Aa Aa

حساسیت جامعه نسبت به حفظ ارزش‌ها تشدید شده| جامعه ما بسیار عفیف است و معدودی که رفتار‌های خارج از قانون دارند باید به این نکته توجه کنند.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
۸۰ درصد مردم موافق رعایت الزامات حجاب هستند

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت:

آخرین نظرسنجی ما نشان می‌دهد که نزدیک به ۸۰ درصد مردم موافق موضوع الزامات مربوط به رعایت «عفاف و حجاب» در جامعه هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از صداو سیما، اسماعیلی گفت:

جامعه ما جامعه بسیار عفیفی است و آن مقدار اندکی هم که رفتار‌های خارج از قانون دارند باید به این نکته توجه کنند.
او افزود:

با اتفاقاتی که در نیمه دوم سال رخ داد حساسیت عمومی جامعه نسبت به حفظ ارزش‌ها تشدید شده است و این امر مسئولیت ما متولیان کار را دو چندان کرده است و الحمد لله در یک مسیر وفاقی کار جلو می‌رود. من فکر می‌کنم بر خلاف برنامه ریزی‌های دشمن ما در ماه‌های آینده شاهد وفاق عمومی بیشتری در حفظ قانون و هنجار‌های عمومی خواهیم بود.

اسماعیلی گفت:

سالیان سال مساله عرضه پوشاک رها بود. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین نامه مربوط به پوشاک را ابلاغ کردیم و الان دست متولیان در اجرا، اصناف و ... باز است که مطابق این قانون را رعایت کنند. کارشناسان خانم درجه یک، متخصصین دانشگاهی حوزه لباس و مد نشسته اند بحث کرده اند و کارگروه‌های مختلفی شکل گرفته و نتیجه یک آیین نامه شده است. این آیین نامه ابلاغ شده است؛ هم در اختیار وزارت کشور و هم در اختیار اصناف است. امیدوارم این وضعیت را به‌صورت جدی در عرضه حل کند. چون یکی از مشکلاتی که خانم‌های محترم دارند می‌گویند که ما مشکل تامین لباس مناسب داریم.
اسماعیلی با اشاره به مساله حمایت از عرضه کنندگان لباس‌های عفیفانه گفت:

ما کار بسیار خوبی را در جشنواره مد و لباس پارسال انجام دادیم. همه برندگان که مجموعه‌های شرکت‌های داخلی و اشخاص تلاشگر این حوزه بودند. با همکاری دولت و صندوق امید به این‌ها وام اشتغال و وام کارآفرینی دادیم.
اسماعیلی گفت:

ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظفیم اجازه تولید لباس‌های نامناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را ندهیم. برای مردم باید آیین نامه و مقررات تعیین کرد که آنرا انجام دادیم. باید فضای تولید لباس عفیفانه را گسترش دهیم و این را هم انجام دادیم.  من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه بخش‌ها و سازمان‌های متولی را موظف کردم برش خودشان را در سال جاری برای موضوع عفاف و حجاب ارائه بدهند که این کار در حال انجام است و ما این را تا قبل از ۲۰ فروردین ابلاغ می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان