آدم امنیتی یک دستمال کثیف نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 8 تير 1403 - 19:55

آدم امنیتی یک دستمال کثیف نیست

شماره: 25753
Aa Aa

سالیان سال با آقای منتظری رفت و آمد داشتم و کلی لیست عفو برای ایشان می‌بردم. بیشترین عفوی را در مشهد و کمترین اعدام را در مشهد دارم. به منافقین می‌گفتیم نمی‌خواهد انقلاب یا امام را بپذیری فقط از آن‌ها می خواستم از جنگ مسلحانه تبری بجویند.

مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری؛
آدم امنیتی یک دستمال کثیف نیست

مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سالن شهید رجب‌بیگی دانشکده فنی دانشگاه تهران اظهار کرد:

ما پیشینه تمدنی و فرهنگی داریم و انقلاب ما نیز فکری و انسانی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

نقش مردم در جمهوری اسلامی تعیین‌کننده است. اگر دشمنان از تعرض به ایران پروا دارند نه‌تنها به دلیل قدرت نظامی و سایر قدرت‌های ماست که بیش از همه به حضور مردم مرتبط است. تاکید رهبری انقلاب هم بر مشارکت در انتخابات همین درک را از قدرت بازدارندگی ملی نشان می‌دهد. قرار است جمهوری اسلامی به اتکای همه مردم پیش رود و همه مردم ما نیستیم. کشور فقط متعلق به ما نیست. کشور برای همه مردم ایران است، همه حق دارند، همه می‌خواهند زندگی کنند. اصل حفظ و توسعه کشور است و دیدگاه مذهبی و انقلابی عامه مردم نیز باید تأمین شود ولی حق نداریم دیدگاه‌های فوق‌العاده ارزشی خود را به مردم تحمیل کنیم.

او گفت:

ما برای تحقق ارزش‌های دینی از ابتدای زندگی سیاسی خود در پیش از انقلاب تلاش کردیم و هرگز هم تصور نمی‌کردیم حکومت هم تشکیل بدهیم اما در عین حال حق نداریم ارزش‌های دینی را به زور به مردم تحمیل کنیم بلکه باید منطق در این زمینه عمل کرد.

وی افزود:

جوانان ما ذهنیتی دارند و این ذهنیت القایی است و از جای دیگری آب می‌خورد. این‌که کسی امنیتی باشد و وظیفه امنیتی را به عهده بگیرد خادم است یا خائن؟ اگر کسی برای کشورش جنگید و لباس نظامی پوشید برای کشور خادم است یا خائن؟ جوری حرف می‌زنیم انگار کسی که جنگیده است فقط برای شهادت خوب است. جوری از آدم امنیتی تعبیر می‌کنید که گویی یک دستمال کثیف است و باید او را کنار گذاشت.

پورمحمدی تصریح کرد:

من با رئیس‌جمهوری وزیر و نظامی هم موافقم اما به این شرط که تفکر نظامی خود را بر کشور حاکم نکند. کسی که امنیتی است خیلی مثبت است. من ۸ تا ۹ سال اول کارم که قاضی بودم با منافقین و ضدانقلاب مواجهه داشتم. بعد از آن با اصرار به وزارت اطلاعات رفتم. چون آدم اجتماعی هستم و علنی حضور دارم و مباحثه می‌کنم و حرف می‌زنم. اکنون هم نماد اطلاعات و امنیت در این کشور من هستم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از ۴۵ سال حضورم در انقلاب ۱۳ سال در وزارت اطلاعات بودم که باز از این مدت هم ۹ سال در بخش خارجی بودم که جایگاه امنیتی تلقی نمی‌شود اما مسئولیتی اطلاعاتی است. وقتی هم که به وزرات کشور رفتم از مردمی‌ترین مسئولان بودم.

مصطفی پورمحمدی همچنین در کانال تگلرامی خود ویدیویی منتشر کرده است.

پور محمدی در این ویدیو می گوید:

من سالیان سال با آقای منتظری رفت و آمد داشتم. کلی لیست عفو برای ایشان می‌بردم. آقای منتظری به بقیه از جمله آقای لاجوردی می‌گفت چرا مثل پورمحمدی با منافقین مقابله نمی‌کنید؟ من بیشترین عفوی را در مشهد دارم. کمترین اعدام را در ۵ سال دادستانی مشهد دارم. کمترین فرار منافقین به خارج از کشور داشتم. برای آن‌ها تامین زندگی، شغل، ازدواج و تحصیل پیگیری کردم. هر هفته جلسه داشتم. همین هیئت قرار شد برویم پیش آقای منتظری. همین‌طوری ایستاده بودیم.

منتظری خطاب به هیئت بررسی گفت اگر پورمحمدی را بچه خوبی نمی‌دانستم شما را راه نمی‌دادم. ما به منافقین می‌گفتیم نمی‌خواهد انقلاب یا امام را بپذیری. فقط از آن‌ها درخواست می‌کردیم که از جنگ مسلحانه تبری بجویند.
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان