آرای مردم را حق‌الناس می دانیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 10 تير 1403 - 8:01

آرای مردم را حق‌الناس می دانیم

شماره: 25777
Aa Aa

نامزدها از اعلام نتایج زودهنگام اجتناب کنند| نظام از اقتدار برقرار است و سریعا به سراغ انتخاب ملت می‌رود| نگرانی در حوزه اجرای انتخابات نداریم و فرآیند انتخابات در کشور ما بر عهده مردم است؛ این موضوع نمونه‌ای از حکمرانی مردم پایه در جمهوری اسلامی است.

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان؛
آرای مردم را حق‌الناس می دانیم

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در یک نشست خبری گفت:

برگزاری انتخابات در ۴۰ روز کم‌نظیر است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که ناظران شورای نگهبان در همه شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت اظهار داشت:

شورای نگهبان آرای مردم را حق‌الناس و خود را پاسدار آرای مردم می‌داند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که ناظران شورای نگهبان از اقشار مختلف مردم هستند گفت:

هیچ شبهه و نگرانی در حوزه اجرای انتخابات نداریم و فرآیند انتخابات در کشور ما بر عهده مردم است. جمعیتی که در فرآیند برگزاری انتخابات زحمت می‌کشند خود مردم هستند و استخدام هیچ نهادی نیستند. این موضوع نمونه‌ای از حکمرانی مردم پایه در جمهوری اسلامی است.

او اعلام کرد که مردم می‌توانند از طریق سامانه «مردم ناظر» تخلفات احتمالی در فرآیند اخذ رای را گزارش کنند.

طحان نظیف گفت:

در جمهوری اسلامی خواست و اراده مردم اثرگذار است. حدود ۴۰ روز پیش رئیس جمهور کشورمان در سانحه سقوط بالگرد و همراهانشان را از دست دادیم که سانحه ای دردناک بود. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون مترقی است که در آن شرایط خاصی برای اداره قوه مجریه در صورت فقدان رییس جمهور پیش بینی شده است. در همین مدت ما شاهد افتتاح دو مجلس نهم یعنی ششمین دوره انتخابات خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم این‌ موضوعات نشان می‌دهد که نظام اسلامی ما از اقتدار برقرار است و سریعا به سراغ انتخاب ملت می‌رود چرا که در نظام ما خواست و اراده مردم اثرگذار است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد:

رأی‌گیری در داخل و خارج از کشور در یک روز انجام می شود. مدت زمان آن ۱۰ ساعت و قابل تمدید است. تفاوتی میان شعب داخل و خارج نیست و سازوکارهای قانونی اعمال خواهد شد.

او گفت:

در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود باز هم به‌شیوۀ دستی برگزار می‌شود.

طحان نظیف عنوان داشت:

در انتخابات ریاست جمهوری صرفا شناسنامه‌ و کارت ملی برای احراز هویت مد نظر قرار می‌گیرد. در خارج از کشور امکان رای دهی با گذرنامه نیز وجود دارد.

او از نامزدها خواست از اقدامات هیجانی پرهیز کنند:

نتایج نامزدها صرفا از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود. تا قبل از اعلام رسمی نتایج از سوی وزارت کشور نامزدها از اعلام نتایج زودهنگام اجتناب کنند. به محض اتمام فرایند رای گیری آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت و معمولاً کار شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری سریع‌تر از انتخابات‌های دیگر صورت می‌گیرد. هر زمان که شمارش آرای هر شعبه اخذ رای به پایان برسد جمع‌بندی صورت می‌گیرد و به محض تجمیع آرا نتایج اعلام خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان