آلمان سفیر ایران را احضار کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 16:58

آلمان سفیر ایران را احضار کرد

شماره: 24949
Aa Aa

برلین ادعا می‌کند برنامه‌ریزی برای حمله متهم  ایرانی - آلمانی به کنیسه ای در بوخوم با کمک تهران انجام داده شده اما این حمله که با پرتاب یک بمب آتش‌زا به ساختمان مدرسه‌ای در مجاورت آن کنیسه انجام شده ناکام مانده است.

با اعلام وزارت خارجه آلمان؛
آلمان سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه آلمان با تکرار اتهام‌ خود در رابطه با دست داشتن نهادهای ایرانی در حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آلمان در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس اعلام کرد که پس از دریافت یک اطلاعیه مکتوب در خصوص حکم متهم پرونده حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ سفیر ایران را احضار کرده است.

وزارت خارجه آلمان افزوده است:

ما اکنون این حکم را در اختیار سایر شرکای خود و نهادهای اروپایی قرار داده و بررسی‌های لازم را در خصوص گام‌های بعدی انجام خواهیم داد.

یک فرد ایرانی - آلمانی به اتهام حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ در دسامبر گذشته به تحمل ۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود.

برلین ادعا می‌کند متهم  ایرانی - آلمانی که قصد حمله به این کنیسه را داشته اما حمله او با پرتاب یک بمب آتش‌زا به ساختمان مدرسه‌ای در مجاورت آن کنیسه ناکام مانده برنامه‌ریزی برای این اقدام را با کمک تهران انجام داده بوده است.

آلمان پیشتر نیز کاردار ایران را در ماه دسامبر در ارتباط با این حادثه احضار کرده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان